la liste week 1

Peter

Astronaute: myriad
(Zeal)

Dit ep-tje is gratis te downloaden van de Zeal site. Dat het gratis is wil geenszins zeggen dat het ook goedkoop is, integendeel: het solo-werkje van de Vlaamse Myrthe Luyten is een kleinood van hoge kwaliteit. Hoofdrollen zijn daarbij weggelegd voor de akoestische gitaar en de haast androgyne stem van Luyten. Niet onaanzienlijke bijrollen zijn er dan nog voor een vijftal gastmuzikanten van Isbells en Marble Sounds, die het geheel warm en subtiel verder aankleden. Als ik u zou vertellen dat Myrthe amper 23 jaar is zou u het niet geloven: zo zorgvuldig zijn deze songs geboetseerd, zo diepgaand en van grote klasse haar teksten. Dit is een kostbaar cadeautje van een veelbelovende jonge zangeres en wederom een mooie aanvulling op de al geweldige catalogus van Zeal.

Astronaute speelt zondag trouwens bij [F]luister in Dordrecht.

F.S. Blumm: up up and astray
25-11-2013 (Pingipung)

De muziek van Blumm neigt af en toe naar naïef. Hij lijkt zich niets aan te trekken van modes en trends en volgt gewoon zijn gevoel, en de muziek. Dat zegt hij zelf in elk geval. Na 6 jaar stilte (relatief dan, want Blumm heeft ondertussen zeker niet stilgezeten) komt Blumm (Frank Schültge) met een vrolijke en sympathieke mix van acoustisch gitaar, electronica, kalimba, double-bass én zang! Een zeer fijn album om te beluisteren met de verwarming op 20+ terwijl buiten de ijzige winter rondwaart en een donkerrode wijn door je glas walst.

5 gedachtes over “la liste week 1

    • ha, je hebt helemaal gelijk JW, week 2 is alweer begonnen.. maar je zou ook kunnen zeggen dat dit de muziek is die ik in week 1 heb ontdekt🙂
      ik vind die Astronaute ook erg bijzonder inderdaad.

      • Astronaute heb ik al in mijn concert bespreking van Amatorski getipt, inderdaad mooie gevoelige muziek, mijn vrouw had het kwa stem geluid over Tracey Chapman, en ik hoor dat er ook wel in moet ik zeggen

Reacties zijn gesloten.