Recensie: A Brief Introduction to Unnatural Light Years by Oliver Wilde

Oli_Wilde_Cover_HI_RES_online-500x500Even kort dit zeer mooie debuutalbum onder jullie aandacht brengen. Regelmatig krijgen we bij Mousique materiaal toegestuurd om te recenseren, maar nu ben ik zelf in de pen geklommen om een exemplaar te bemachtigen nadat ik een recensie las. Deze week viel de download op mijn virtuele mat en ik ben er blij mee.
Oliver Wilde heeft een heerlijk relaxed en gelaagd album gemaakt, dat het midden houdt tussen elektronische muziek, singer songwriter en dreampop. Eén van de zaken die opvalt is de rust en het geduld. Elk nummer krijgt de tijd om te beginnen, te ontwikkelen en te eindigen. Geen 3 minuten snack, maar een zorgvuldig bereide muzikale maaltijd. Oliver Wilde neemt de tijd en dat is maar goed ook, want zo kunnen we extra lang genieten. Het zijn geen lichtjaren, maar een dikke 48 minuten is wat mij betreft prima!
Gedempte mooie zanglijnen, herhalende elektronische drums en effecten, soundscapes en singer-songwriter gitaartje, het zit er allemaal in. Zeer de moeite waard!

3 gedachtes over “Recensie: A Brief Introduction to Unnatural Light Years by Oliver Wilde

  1. ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat de geluidskwaliteit bij dit filmpje nogal belabberd is. of heurt dat zo?

  2. Pingback: jaarlijst 2013 | mousique.nl

Reacties zijn gesloten.