Museum Concert Sonja & Claudia en Mocking Jay 28-07-2013

Harp muziek lekkere hapjes en harmonieuze samenzang…

Zondag 28 Juli mocht ik te gast zijn op een museum concert georganiseerd door het Cultuur centrum C-mine te Genk. Deze speciale concerten waar van er deze zomer nog een volgt vinden plaats in (de tuin van ) het Emile Van Dorenmuseum.  De tuin van dit in een respectabele villa gesitueerde museum is een perfecte plaats voor een intiem concert van fris aanstormend Limburgs muziek talent. Heel fijn in deze formule is dat er in de pauze gebak en drinken is voorzien inbegrepen in je ticket. Een leuke invulling voor een perfecte zomer zondag .

Nu even terug naar de muziek daar draait het ons natuurlijk om, zonder dat wij het belang van de geheel entourage uit het oog verliezen.sonja-tavormina

Sonja en Claudia mochten de spits afbijten met hun ongewone samenstelling: Harp, en zang was mijn interesse al geprikkeld, wat zou dit worden ? En mijn nieuwsgierigheid werd beloond, de dames brachten heerlijk eigen zinnige versies van tal van oude en recente klassiekers. Video games van Lana Delray in een prachtig uitgeklede versie, Adele, Nirvana en als geweldige afsluiter Sweet Child of mine van Guns ’n Roses. Respect !

mjNa een relaxte pauze met zoals vermeld heerlijke versnaperingen, was het de beurt aan Mocking Jay, een band van drie jonge gasten rond singer-songwriter Tom Verstappen die vorig jaar de Little Waves prijs gewonnen heeft omdat hij de beste bleek van 71 deelnemers. Mocking Jay staat voor mooie dromerige licht melancholische liedjes die bij tijd en wijle schatplichtig lijken aan Simon&Garfunkel. De (soms zelfs driestemmige !) samenzang gaf dit optreden dat stukje magie dat het nodig heeft om echt memorabel te zijn. Ik zou er niet raar van opkijken als ik over een X aantal jaren in een uitverkochte AB of MOD trots kan zeggen ik was bij een van hun eerste optredens voor nog geen 50 man.

Ik stipte net al even aan dat er nog een museum concert op de agenda staat dat zal zijn voor Zo 18 Augustus. Dan is het aan Monkeys and Mermaids Orchestra om ons te vermaken met heerlijk muziek en ook dan zijn de versnaperingen en drank inbegrepen in uw ticket. Ik zal zeker van de partij zijn, en een verslag vind u t.z.t. op onze blog

Een gedachte over “Museum Concert Sonja & Claudia en Mocking Jay 28-07-2013

  1. Elke keer weer leuk die muzikale (sfeer)verslagen uit het Belgische land, Theiz. Je hebt het niet slecht daar!😉

Reacties zijn gesloten.