Carl Finlow – boot loop ep

Carl Finlow – boot loop ep (epm/electrix) release 27 mei carl finlow

Deze keer geen melodieuze electronica of ambient maar heerlijk vette electro, dat kan ook smaken.

Carl Finlow is geen onbekende in de electro wereld, hij heeft al een hele resem aan releases onder diverse artiestennamen en op verschillende labels gedaan. Dat Finlow al muziek maakt sinds 1986 is te horen aan zijn redelijk klassieke electro-sound. Droog en strak, maar tegelijk o zo vet en stoer. Zeg maar: Paris meets Kraftwerk .

De Ep bevat twee nummers van Finlow zelf: Conduit en Hashtag, plus een viertal remixen van deze tracks. Conduit is een stevige electro-track die ik absoluut goed vind, maar Hastag met zijn pompende beats en vuilig baslijntje, dat is electro zoals ik het het liefste hoor. Volsoc’s remix van Conduit is een zeer geslaagde herbewerking die imho nog een tikkeltje vetter is dan het origineel, en oh! wat een break op 3 minuten, met een diepe 303 (Roland TB303) achtige bas en een vette VETTE 808 kick. De Radioactive Man remix van Hashtag is de max:  leve de 303! Een vettig tegendraads acid-lijntje zet de plaat in gang: Aciiiied!🙂 De Twee bonus-remixen (extra bij de digitale versie) zijn zeker niet slecht maar missen het to-the-point dansvloer gevoel.

Ik krijg zin om een avondje uit mijn dak te gaan, als ik dit soort muziek hoor, met een grijns op mijn smoel aan denkbeeldig (filter) knopjes draaien en op en neer huppen op de beat…. oh yeah!

2 gedachtes over “Carl Finlow – boot loop ep

  1. Zo, wat een enthousiasme, Theiz! Op één of andere manier ziet mijn geestesoog je al stuiteren als ik je recensie/promo🙂 lees…
    Maarre, ik vind het ook vet!

  2. Pingback: jaarlijst 2013 | mousique.nl

Reacties zijn gesloten.