De Vingerhoed: Lente met Vampire Weekend

vingerhoedHet is vandaag officieel lente. We probeerden hier al eerder de hardnekkige Koning Winter te verdrijven met fijne lenteliedjes. Helaas mocht dat niet baten. Waar ik ook helemaal warm van word, is dit fijnzinnige liedje van Vampire Weekend. Het is een voorbode van het nieuwe album Modern Vampires Of The City dat begin mei zal verschijnen. Ik zie erg uit naar dat (intussen derde) album, omdat ik houd van de heerlijke stem van zanger Ezra Koenig, de wat springerige ritmes en de niet alledaagse, wat intellectualistische teksten. Step is minder springerig; het doet eerder denken aan wandelen met een briesje door de haren, dat eindelijk je oren niet doet tintelen. Zoiets. Het clipje is ook mooi gedaan: lyrics die integraal te zien zijn in fraaie zwart-witbeelden van New York City, waar de bomen nog kaal zijn, maar de melodie als een lentezon kriebelt. En het zinnetje The gloves are off zegt toch genoeg?!

8 gedachtes over “De Vingerhoed: Lente met Vampire Weekend

  1. We gaan het horen, Wim, of dat ook voor het hele album opgaat. Wie weet verslingeren zij zich ook wel aan den saxofoon… 😉
    Toch lijkt mij Destroyer meer ‘complexe’ muziek te maken en Vampire Weekend wat puntiger en rechtlijniger van muzikale aard te zijn. Of heb ik het mis?

    • Eh luisteren… ik word wat afgeleid door al dat vrouwelijk schoon…
      Maar als ik mijn ogen sluit, hoor ik zeker overeenkomsten: het Vampieren Weekend in een lagere versnelling zou ik willen zeggen (mét saxofoon!)
      Fraai liedje trouwens met een mooi surrealistisch clipje!

    • 🙂 Bijna Wim, Harry Stuitert zei: ‘Alles wat over Boven gezegd wordt, komt van beneden.’ Niet origineel natuurlijk, gewoon Feuerbach, niet meer en niet minder.
      Je begrijpt, dat mijn prologomena iets anders liggen, misschien het best te verwoorden met de volgende titel van Vampire Weekend:

Reacties zijn gesloten.