De Vingerhoed: Biddag met Benoît Pioulard

vingerhoedVandaag is het Biddag voor Gewas en Arbeid, zoals deze tweede woensdag van maart sinds tijden heet. In vele kerken zoeken gelovigen het aangezicht van God om het hele bestaan voor Hem in gebed neer te leggen.
Terwijl ik zo’n dienst voorbereid, lees ik op Caleidoscoop van ons aller JW over het album Hymnal van Benoît Pioulard. Deze Amerikaanse singer-songwriter, wiens echte naam Thomas Meluch is, verbleef vorig jaar voor lange tijd in het Zuidoosten van Engeland en op het Europese vasteland. Daar raakte hij, als voormalig rooms-katholiek, opnieuw onder de indruk van de religieuze taal, beelden én godsgebouwen. Dat kreeg z’n weerslag in het wonderschone album Hymnal. Dat album ademt de geest van grootse kathedralen en verstilde aanbidding. Het staat bol van de prachtigste liedjes, die rusten in een fraai en vervreemdend bed van ambient. Het past perfect bij deze Biddag én de rest van de passietijd. Althans, voor mij….

8 gedachtes over “De Vingerhoed: Biddag met Benoît Pioulard

  1. dit is zeker erg mooi, Kees, goede tip! (en JW met terugwerkende kracht ook bedankt bij deze dan). ik kende de man al wel, maar dit is toch weer iets speciaals.

    overigens, heb ik het front-plaatje even aangepast, want die vingerhoed doet iets raars met de layout (w.s. omdat ie te klein van formaat is).

    • En vervolgens heb ik het weer aangepast, want ik ben erg gehecht aan dat vingerhoedje… 🙂

  2. en dan ook nog een nieuwe Paus; daar moeten we ook maar eens een draadje met vernieuwende liturgische muziek aan wijden (bv Halls ofzo)…

    • Wie weet…. Zet die draad maar op, Peter!
      Bij een nieuwe paus moet ik denken aan:

      En specifiek bij een Argentijnse paus denk ik aan:

    • Jaja, een goed theoloog heeft z’n antennes naar alle kanten uitstaan, leerde mij ooit een hoogleraar (of hij daarbij aan Caleidoscoop dacht, weet ik niet, maar ik wel!) 🙂

Reacties zijn gesloten.