Deep Z – Lost in Heaven (Mix series)

Deep Z - Lost In Heaven CD46Lost in Heaven (Deep Z)

Deep Z is een DJ die al jaren een stroom van mixen op de wereld los laat via zijn website en op verschillende web radio stations. De mixen zij ook allemaal te downloaden op zijn website. Hij opereert op twee vlakken: progressive, en met die tak heb ik niks, het grootste deel van de mixen is in deze stijl, maar als je hier even goed tussen zoekt vind je zijn Lost in Heaven mixen..

In zijn Lost in Heaven mixen grossiert de DJ in Liquid en Intelligent  Drum&Bass, een genre dat de gelikte progressive sound naar een ander level tilt door het te combineren met de typische D&B feel: een soort LTJ bukkem meets progressive trance.  Veel progressive platen hebben  geweldige sounds, en een prachtig brede productie, maar ach en wee dan wordt dit allemaal plat geslagen door een fantasieloze beat en naar bas lijntje. In de Liquid D&B niet: mooie vloeiende bass lijnen en een stuwende (break)beat brengen de euforie van de sound naar een hoge plan. Deep-Z levert maandelijks een mix af, waar altijd wel een paar pareltjes tussen zitten.

Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het gelikt en niet echt vernieuwend klinkt, maar wat boeit dat als het zo Lekker is !  Ik zie me zelf al in de auto zitten raampjes open en heerlijk cruisen met een van Deep Z ‘ s mixen, dan wil ik wel Lost in Heaven zijn….

Hier kun je Lost in Heaven mix van december 2012 horen

10 gedachtes over “Deep Z – Lost in Heaven (Mix series)

  1. ik heb de genoemde Lost In Heaven mix van dec. 2012 eens goed beluisterd; sowieso is D&B niet echt mijn ding, en progressive al helemaal niet, en ik vind het nog steeds allemaal erg gelikt klinken. dat neemt niet weg dat deze jongen zijn skills wel beheerst en daar heb ik wel respect voor. maar nogmaals: het is niet echt mijn ding.

  2. Van jou had ik niet anders verwacht, maar wel tof dat je de moeite doet om je er in te verdiepen zonder het zondermeer af te schrijven.

  3. Ik vind de muziek wel oké, maar ik heb niets met mixen…doe mij maar een gewone compilatie of een normale cd. Wat ik wel vind als ik dit hoor, dat er geen moer veranderd is ten opzichte van de tijd dat ik nog met enige regelmaat naar Roni Size/Reprazent. Boymerang, Breakbeat Era, Goldie en Witchman luisterde….pak hem beet 15 jaar terug. Ik geloof dat Elliott Sharp, die zich er één cd aan gebrand heeft, ooit al riep: als je het kunstje verstaat is het allemaal eigenlijk hetzelfde.

    • overigens wel een aanrader dat Boymerang: is het project van Graham Sutton, ook actief als Bark Psychosis, die omringt met Talk Talk leden 1 album heeft afgeleverd

      nou vooruit, ook hier nog eentje van:

    • Er is inderdaad niet veel veranderd, veel is ook gewoon vooral lekkere rustige achtergrond muziek voor mij. Maar heb via deze mixen wel een heel aantal super mooie tracks leren kennen.

      • dat snap ik dan wel…die Deep Z weet een goede sfeer neer te zetten; jij kende bovenstaande bands waarschijnlijk ook al? ik vond die bands rond roni size toentertijd steengoed trouwens….

Reacties zijn gesloten.