de mousique eindlijst 2012

Onze individuele eindlijstjes heb je al kunnen lezen. Op basis van onze eigen lijstjes + de lijstjes die door lezers in de comments of via Facebook zijn aangeleverd zijn we aan het tellen gegaan en hebben we op democratische wijze een eindlijst gemaakt. Dit is het eindresultaat, met zoals verwacht Perfume Genius op een onbetwiste nummer 1!

Perfume Genius1. Perfume Genius – put your back n 2 it
2. The XX – coexist
3. Lost In The Trees – a church that fits our needs
4. Bill Fay – life is people & Alt-J – an awesome wave (gedeelde plek)
5. Efterklang – piramida
6. Damien Jurado – maraqopa & Beach House – bloom (gedeelde plek)
7. Piano Magic – life has not finisched with me yet
8. Hammock – departure songs
9. Christian Scott – christian atunde adjuah & Swans – the seer (gedeelde plek)
10. Lambchop – mr. m

De telling is als volgt gegaan: van iedere top 10 (nummers 11 t/m 100 niet meegerekend dus) gaven we de 1e 10 punten, de 2e 9 enz. Sommigen leverden een eindlijst in zonder nummering, bij die lijstjes hebben we iedere bijdrage een gemiddeld aantal punten gegeven.

4 gedachtes over “de mousique eindlijst 2012

  1. Geen slecht lijstje… Ik zie dat er vier uit mijn top-10 instaan; ook niet verkeerd… 😉
    Wat me opvalt, is dat het allermeest wel redelijk ‘rustige en gestileerde’ muziek is. Swans vormen de enige uitzondering. Of heb ik het mis? We worden hier toch niet een beetje gezapig? 🙂

  2. in de individuele lijstjes vind je natuurlijk meer spannende dingen. het is logisch dat zo’n eindlijst minder scherpe randjes heeft.

  3. Ik merk dat er maar twee uit mijn lijstje in staan, ik ben er dan ook bij gevraagd als vreemde eend in de bijt… Al met al een mooie lijst. Ik ga alle albums uit de lijst nog eens een kans geven denk ik. Maar ja er is nog zoveel moois te ontdekken… Ben benieuwd wat 2013 gaat brengen !

  4. Pingback: la liste week 4 | mousique.nl

Reacties zijn gesloten.