Vingerhoedje

Hoe je op de naam Right Away, Great Captain! komt is mij een raadsel, maar het zij hem vergeven. Hij had zich namelijk ook gewoon Andy Hull kunnen noemen of Manchester Orchestra, maar het is niet anders.
De cd ‘The Eventually Home‘ (2008) staat vol met mooie teksten, ingetogen diepe composities en een stem alsof hij in de microfoon gekropen is en er in je koptelefoon weer uitkomt.
Op deze stormachtige vrijdag heb ik in ieder geval geprobeerd om jullie vingerhoed weer even te vullen… I tried…
O ja, er is net een nieuwe cd uit met de inspirerende titel ‘The Church of the good Thief‘. Maar tot nu toe blijf ik even hangen bij dit pareltje uit 2008 dat hier te beluisteren is.

3 gedachtes over “Vingerhoedje

  1. O David, visserman, waar vang jij toch al die obscure vissen – eh, bandjes en artiesten? Dit zei me weer helegaar niets. Plaatje is beluisterd en ik vind het leuk. Het doet me ook denken aan Bright Eyes ten tijde van ‘I’m wide awake, it’s morning’. Aan de andere kant springt het er voor mij ook weer niet erg bovenuit, boven die vloed van singer-songwriters en alt. country bandjes uit dan. ‘I am a vampire’ is wel erg goed, vooral die zware gitaren en die snerpende stemmen. Fijn nummer.

  2. Kees, dank voor dit compliment want ik blijf me toch een beetje een klein visje (of vissertje) vinden in de grote Mousique vijver. I am a Vampire vind ik overigens ook erg goed. Lekker bombastisch in het midden. Het geheel deed mij denken aan Monsters of Folk, en dan kom je toch ook weer uit bij Bright Eyes. 🙂

    • Dat tekent je bescheidenheid *neuriend ‘kleine David, speel op je harp’*, maar intussen heb jij hier al menig verrassend en goed muzikale vangst gedropt. Waarvan acte!

Reacties zijn gesloten.