songs for lack of summer

Het is een soort persoonlijke traditie dat ik ieder jaar een mixje maak met zomerliedjes, een zgn soundtrack for the summer. Omdat de zomer dit jaar in Nederland maar niet echt vlotten wil (op een prachtige week tijdens onze vakantie na dan, en, ok, vooruit, het afgelopen weekend was best aardig…), noem ik het dit jaar maar met een knipoog `songs for lack of summer’. Dat maakt de liedjes niet minder vrolijk, dus voila: de alternatieve Mousique summermix 2012:

Bonnie `Prince’ Billy – i see a darkness (2012 version)
Giant Giant Sand – thing like that
Ewert And The Two Dragons – good man down
Clock Opera – once and for all
Alt-J – tesselate
Django Django – default
Diagrams – black light
The Smashing Pumpkins – one diamond, one heart
Moss – give love to the ones you love
dEUS – quatre mains
CallmeKAT – sunny day
Two Door Cinema Club – handshake
Slagsmalklubben – uteliggarjazz
Mein Sohn William – tcheque
Guillemots – up on the ride
Blaudzun – we both know
Eric Bibb – bayou belle
Rufus Wainwright – out of the game

Aanstaande woensdag van 22:00u tot 23:00u is de mix in zijn geheel te luisteren in mijn radioshow op DFM, een een dag later te downloaden via de Radio Mousique pagina.

13 gedachtes over “songs for lack of summer

  1. zomaar een lijstje
    m3u ingekort
    ook goed
    te beluisteren
    met wanten en
    als oorwarmers
    een headphone

    The Black Keys – Sister (Live-single)

    My Morning Jacket – Honest Man

    The Black Swans – Daily Affirmation

    Ry Cooder – The Wall Street Part of Town

    Swans – The Daughter Brings The Water

    Antony and the Johnsons – Twilight

    Cat Power – Peace and Love

    Jack White – Inaccessible Mystery

    Van Dyke Parks – Be Careful (REM 2012)

    Patti Smith – This is the Girl

    Lee Ranaldo Band – Albatross (single 2012) ft. J Mascis

    Family Band – Moonbeams

    Ian McCulloch – Me and David Bowie

    Barry Adamson – The Sun And The Sea

    Brendan Benson – Pretty Baby

    Kevn Kinney and The Golden Palaminos – A Good Country Mile

    Glen Hansard – Talking with the Wolves

    Billy Bragg & Wilco – Jolly Bankers (REM 2012)

  2. Fijn lijstje, Peter! Ik ken niet alles, maar dat is juist het leuke: graag ontdek ik weer nieuwe zomerse liedjes.
    Mijn zomervakantie (die wel geweldig was qua weer) is o.a. gekleurd door Marvin Etzioni, de St. Willebrord Sessies en Beach House. En toen ik thuis kwam, lag daar een envelop met een viertal cd’s van The Choir, waaronder de laatste. Wat een prachtige plaat is dat! Sterker nog: de laatste drie van The Choir zijn stuk voor stuk erg mooi. Helaas moes ik er wel 17 euro invoerrechten over betalen. Dat is mij nog nooit overkomen. Ach, het maakt deze muziek alleen maar kostbaarder! 😉

      • Geen flauw idee. Postbode stond aan de deur. Zelf waren we in Frankrijk. Mijn ouders hebben het voorgeschoten: niet betalen was namelijk ook geen pakketje, dus geen optie. Het is me nog nooit gebeurd. Iemand zei me pas dat die bedragen waar over betaald moet worden, veel lager zijn geworden. Het is natuurlijk wel balen: koop ik juist iets bij een band zelf, via hun webshop, dan krijg je dit…

      • Als de zending een waarde tot 22 euro vertegenwoordigd, krijg je niet te maken extra kosten. Kleinere zendingen vormen dus de oplossing. Als de verzendkosten daardoor oplopen, kun je de gok wagen; de douane controleert immers niet alles.

  3. klopt, en de boete die je krijgt is als het goed is gewoon omzetbelasting inderdaad, en geen invoerrechten. omdat men geen omzetbelasting kan heffen bij een partij in het buitenland moet jij daarvoor opdraaien. maar inderdaad: het is mij ook nog nooit overkomen met cd’s. wel met een pijp b.t.w.

    • Het zal mij worst wezen hoe het heet; het kostte me 17 pegels. Wie weet hadden daarom Daugherty c.s. de cd van handtekeningen voorzien… Alsof ze wisten dat het extra speciaal moest worden… 🙂

      • Beetje kort door de bocht. Als je de oorzaak kent, kun je die kennis gebruiken om het de volgende keer, indien mogelijk, te voorkomen. 🙂

      • Tja, het betrof hier een zending van vijf cd’s. Hierdoor waren de verzendkosten natuurlijk een stuk lager. Ik gokte op de onoplettendheid van de douane (waar wel grond voor was, want ik had nog nooit die belasting moeten betalen).
        Het viel mij wel op dat in dit geval het bedrag van mijn bestelling op de buitenkant van de enveloppe stond. Dat moeten ze eigenlijk niet doen 😉

  4. het zou best wel eens kunnen dat ze verplicht zijn dat te doen: vermelden wat er in zit en welke waarde het heeft, juist in verband met de belastingen.

  5. Ik vraag tegenweurdig altijd of ze in een enveloppe versturen of zonder jewel cases. Ik heb die grap namelijk ook een keer gehad toen Amazon een paar cd’s in een joekel van een doos hadden gestopt. De kosten heb ik met veel protest bij Amazon weten te verhalen 😉

Reacties zijn gesloten.