Glen Campbell

Dit is de vrucht van mijn belijdenissen die niet gaan over hoe ik geweest ben, maar over hoe ik ben. En daarom ga ik deze belijdenissen doen, niet alleen ten overstaan van u, eenzaam jubelend in beven en eenzaam rouwend in hopen, maar ook aan de oren van de gelovige mensenkinderen, de deelgenoten van mijn vreugde en de lotgenoten van mijn sterfelijkheid, mijn medeburgers en reisgenoten, mensen die mij voorafgaan, na mij komen en samen met mij onderweg zijn.

Aurelius Augustinus
Belijdenissen
X,IV,6 

19 gedachtes over “Glen Campbell

  1. Schitterend liedje, Wim! Je had al eerder een pleidooi voor Campbell gevoerd, maar hiermee ben ik echt wel om, geloof ik.
    Mooie combinatie ook met de theologie, filosofie en literatuur middels ‘alleskunner’ Augustinus!

  2. Iets voor een nieuwe rubriek: De Vingerhoed?
    Of gewoon als één van de vele stromingen die Mousique kent: het vingerhoedisme? *antwoord van Kees voorziet* 🙂

    • Ben ik helemaal voor!
      Maar dan wel één per week, want voor je het weet, wordt het hier een letterbak vol met die vingerhoeden… Elke week genieten van zo’n vingerhoedje; heerlijk.
      Mag ik die voor deze week doen? Ik kies althans niet voor die nieuwe clip van Sigur Ros, want wat is dat toch een nietszeggend wangedrocht… (komt u maar!)

  3. Met zo’n letterbak is wel plaats voor een vingerhoeder…
    Hoewel opmerkelijk is het fijn dat je deze handschoen, ondanks de dubbele bedekking van die ene vinger, toch opneemt Kees! Wat ga je stoppen? Raak je zo de draad niet kwijt? 🙂

    • Ik weet nog niet welke vingerhoed ik zal presenteren. Ik heb tenslotte nog een aantal dagen… Hij komt in ieder geval niet uit IJsland… 😉

  4. Gaaf zo’n rubriek…. De Vingerhoed! Alleen is het geen bestaande uitspraak toch? Dan zou De Notendop beter kloppen. Maar de Vingerhoed klinkt wel goed verder hoor.

    • Goed, nog een medestander!
      De Vingerhoed is tot stand gekomen aan de hand van een van Davids fameuze uitspraken (zie hierboven): ‘Levenswijsheid in een vingerhoed.’
      Maar eigenlijk vind ik De Notendop nog wel beter, omdat daar de referentie met muziek wat duidelijker in zit, qua naam. Wat vindt de rest?
      Nog iets anders, Daan: jij als Sigur Rossiaan vermijdt natuurlijk wel opzichtig mijn opmerking over die nieuwe clip van Sigur Ros (‘Fjögur Píanó)’. Ik weet niet wat daar de reden van is. Het zou natuurlijk ook kunnen, dat je hem gewoon niet gezien hebt. Ik zal je helpen. Hier komt hij (luister en huiver – want het is natuurlijk op zich een prachtig nummer – kijk en kom niet meer bij van het lachen, want wat is dit een pretentieus artistiek geneuzel!)

      • Dat van die vingerhoed ik natuurlijk moeten weten.
        Ik heb in ruim een jaar wel geleerd wat minder te happen op allerhande uitspraken van jou, Kees. Maar ik had de clip nog niet gezien. Nu dus wel. Ik dacht eerst dat dit een clip zou zijn gemaakt door fans. Alleen vraag ik me af of die dit zo in elkaar knutselen. Het nummer is prachtig, deze clip is heel erg over the top. Er gebeurt veel te veel in voor zo’n minimaal stukje muziek en de blikken van die man zijn vreselijk pathetisch. Ook jammer dat het in zo’n ruzi eindigt, terwijl dit nummer zo vredig klinkt.

      • Wat een wijsheid om niet direct te happen… 😉
        De video is gemaakt door Alma Har’el, een nogal hippe regiseusse die ook video’s maakte voor o.a. Shearwater, Beirur en Fanfarlo. Ook deed ze werk voor de Obama-campagne. Geen kleine meid dus…
        Maar je hebt deze clip bij Sigur Ros prima getypeerd. Niets meer aan toe te voegen. Die komt dus niet in mijn notendop!

  5. Ik pleit toch voor vingerhoed. Atypisch veelzeggend. Vrijdag het verdict?

    To fill a thimble with your logic.

    • Vrijdag het Verdict van Tholen!
      Dan gooi ik zaterdag, precies een week later dan Wims eerste zwaai, mijn vingerhoed of notendop hier op Mousique.

      Dat Flourishing kraakt wel een stevige noot trouwens of anders gezegd: dit is een zwaarmetalen vingerhoed!
      Gaan we nu nog een draadje opzetten over den vingerhoed? Leuk! Nr. 2 voor de letterbak:

    • Ja, ik ga mee met het idee. Maar dan wel van de vingerhoed. Een notendop heeft toch echt een andere betekenis dan een vingerhoed Kees 🙂

      • Een notendop is meer samenvattend. Je pakt iets groots, haalt er de essenties uit en je kan het in een notendop vertellen, laten horen of opschrijven.
        De vingerhoed echter laat het grote gewoon groot zijn en pakt daar heel bescheiden een vingerhoedje van en deelt het uit. Zo kun je elke week een vingerhoedje wijsheden inschenken en uitdelen. 🙂

  6. Mooi gezegd David. Dat bedoelt Flourishing volgens mij ook. De uitdeler is dan meteen een vingerhoeder!

  7. Pingback: De Vingerhoed: No Church in the Wild by Kanye West & Jay-Z « mousique.nl

Reacties zijn gesloten.