Buchanan, Kozelek & Cinematic Orchestra

Er staan weer een paar interessante releases voor muziekliefhebbers/audiofielen op stapel. Dit keer even drie warm-makertjes in het kort, geen uitgebreide recensies (weinig tijd) en bovendien: goede wijn behoeft geen krans.

Paul Buchanan: mid air (mei 2012)

Intiem en verstild album van de zanger van The Blue Nile (tinseltown in the rain), doet me op een bepaalde manier erg denken aan Mark Hollis, wiens muziek ook steeds meer `minder’ werd, hoewel Buchanan nog wel echt popliedjes maakt.
Bijzonder!

Sun Kil Moon: among the leaves (mei 2012)

Een nieuwe release van Mark Kozelek aka Sun Kil Moon is altijd interessant. Ook nu weer: een lang dubbelalbum met overwegend rustige akoestische gitaarliedjes, in eerste instantie bedrieglijk voorspelbaar, maar een echt groeialbum dat en paar hele mooie parels bevat.

The Cinematic Orchestra: in motion #1 (juni 2012)

Geen echt Cinematic Orchestra album, maar een compilatie van stukken, meest gecomponeerd door andere artiesten; maar wel erg mooi. van jazz-fusion opener Necrology tot neo-klassieke kamermuziek (Lapis), een sferisch album met een klassieke toets.

7 gedachtes over “Buchanan, Kozelek & Cinematic Orchestra

  1. Mooi drietal, waarbij ik vooral uitzien naar die van Sun Kil Moon: album is intussen besteld. Mark Kozelek is de laatste jaren vooral bezig op zijn klassiek Spaanse gitaar. Maar ik vind dat niet erg: ten eerste kan hij bijzonder goed gitaar spelen en ten tweede komt zo zijn prachtige stem heel mooi uit.

    Nog iets anders: door dit item is de balk bovenaan de site schitterend geworden qua compositie en kleurstelling vooral.

      • Done!
        Mmm, het allermooiste balkje is hiermee wel verdwenen.
        Ach, de meeste schoonheid is tijdelijk…

  2. Ik denk zelfs ‘the best balk ever’! Ook ik kijk uit naar Sun Kil Moon. Meteen ook Jesu (Ascension) besteld. Lang geleden bestelde ik de vinylversie bij Aural Exploits. Die hebben vooral mijn geld (en dat van veel andere kopers) geëxploiteerd… Nooit meer iets van gehoord. Oplichting zonder gewichtheffen, het is een ware kunst.

    • Weer eens wat anders dan Balk-enende… Sorry, flauwe woordspeling
      Ik neem aan dat je het hier louter over de grafische vormgeving van de balk hebt, Wim, of bedoel je het ook muziekinhoudelijk?😉
      Het blijft inderdaad altijd een gok: bestellen via het internet. Hoewel het bij mij eigenlijk nooit problemen geeft (ik roffel nu op het hout van mijn bureau).

      • van de vele cd’s die ik (met name via amazon uk) besteld heb is er welgeteld 1 nooit aangekomen. dat valt dus best mee, en importheffing heb ik ook nog nooit gehad.

Reacties zijn gesloten.