de week van de Krautrock

Volgende week wordt de week van de Kautrock bij mousique. Er staat een diepgravend artikel op stapel over deze obscure Duitse muziekstroming van eind jaren `60 t/m de jaren `70.
Dit artikel zal donderdag (10 mei) op de site gepubliceerd worden.

Tevens zal de uitzending van Radio Mousique (woensdag 9 mei, van 22:00u tot 23:00u) volledig in het teken staan van Krautrockbands als Amon Düül, Can, Faust, Neu!, Cluster, Ash Ra Tempel, Popol Vuh, Tangerine Dream, etc.

4 gedachtes over “de week van de Krautrock

  1. ah klinkt leuk hou er van om te weten waar een bepaald etiketje voor staat. hopelijk is krautrock na 10 mei geen lege tem meer voor mij.

  2. Die nummers van Can en Neu die je op ons Mousique-avondje mee had, deden al naar meer smaken. Ook ik ben benieuwd. Ik ga het eind van deze week nog even in het teken van The 77’s zetten… 😉

  3. VIND IK LEUK!

    Can is geweldig!

    Van Popul Vuh heb ik een heul heul fijne box met de The Werner Herzog soundtracks

    Neu! is ook fantastisch, krautrock pur sang….met leden van Kraftwerk….

    Faust heb ik ooit live op Tegen Tonen gezien, fenomenaal! Eén die schilderde met contactmicrofoons op zijn kwasten, een hooimaalmachine en leden die “gewoon” muziek maakten…

Reacties zijn gesloten.