Wovenhand

Vanaf 13 april is de registratie van het concert dat Wovenhand in december 2010 bij Roepaen gaf (opgenomen en uitgezonden door Rockpalast) op cd, lp én dvd verkrijgbaar (Glitterhouse Records).

Hieronder een impressie van dat concert.

16 gedachtes over “Wovenhand

  1. Dat is dan toch wel weer humor. De grootste Wovenhand-criticus onder ons komt met deze tip! 🙂
    Maar dank Wim!! Prachtige weergave dit. Ik kan er niets aan doen, maar het eerste dat opvalt is die mooie kerk en de religieuze symboliek. Dat past natuurlijk ook heel goed bij onze David Eugene… En het concert is ook mooi gefilmd: dicht op de huid, zoals Vincent Moon (La Blogothèque) dat ook zo mooi kan. En wat een intense muziek blijft dit toch. Ik heb zelf ’16 Horsepower Live’, een dubbeldvd, ook bij Glitterhouse uitgegeven, met daarop o.a. een integraal concert uit 2002 (Le Cirque Royal Brussel), net na het uitkomen van ‘Folklore’…

  2. Mooie clip! Intense muziek, met een soort dreigende ondertoon. Ik ken Wovenhand niet. 16 Horsepower heb ik nooit echt getrokken. Ik vond het te zwaar, te extreem, te veel zwarte kousenkerk, kortom too much.

    • Nou, dan zal ik maar niet aan Wovenhand gaan beginnen, want vergeleken met de
      ‘Bonders’ van 16 HP kun je WH wel ‘Oud Gergem’ noemen… Althans, de eerste twee platen vallen nog mee, maar daarna is het een stuk zwaarder geworden. Ach, onze Wim kan er alles over vertellen, toch?
      In al mijn ruimheid heb ik zélf trouwens wel een blijvend plekje voor zowel 16 HP als WH in mijn muzikale spectrum ingeruimd…

  3. OK, dank voor de waarschuwing! Ik laat deze band gevoegelijk aan mij voorbij gaan. Ik trek trouwens ook de stem van die gast niet goed, al valt het in dit clipje nog mee.

    • Dan incorporeer je dat in je bestaan waar je nu zo krampachtig afstand van genomen hebt… 😉

Reacties zijn gesloten.