Eerste namen North Sea Jazz 2012

De eerste namen van de line up van North Sea Jazz zijn vandaag bekend gemaakt. Daar zitten twee persoonlijke favorieten bij, te weten Amos Lee en -helemaal geweldig- niemand minder dan Van ‘The Man’ Morisson!

Verder o.a. Macy Gray, Wayne Shorter en Tony Bennett. Lenny Kravitz is de special artist, die het stokje van Prince overneemt voor de nachtconcerten. 

Hier het overzicht van de nu geboekte artiesten. Eind april volgt de volledige bezetting.

Nog wat mousiquale suggesties mijnerzijds voor de organisatie: Dion DiMucchi, Ry Cooder, The Tin Hat Trio, King Oliver’s Revolver, Michel Banabila,  Artvark Saxophone Quartet en opnieuw Robert Randolph

Wie weet werkt het… Vorig jaar kwam Randolph tot mijn blijdschap ook nadat ik daartoe opgeroepen had op ons blog… 🙂

En ja, ik weet het, mede-redactieleden en vaste reaguurders. Jullie gaan allemaal niet, want vinden het te massaal. Deze post is dan ook bedoeld voor alle jazz/blues/world/soul-liefhebbers onder onze lezers, die wél enthousiast worden van dit evenement!

10 gedachtes over “Eerste namen North Sea Jazz 2012

  1. nou, Banabila en Artvark, misschien ga ik dit jaar wel…
    hé, en: het Tin Hat Trio, daar liet Kees ons iets van horen op het laatste mousique avondje; erg mooi.

    de dinosauriers zijn natuurlijk verplichte kost, maar daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. 😉

  2. Ja, eh, het zijn maar suggesties he? Een wishlist van mij. Niet gezegd dat ze komen, kleine kans zelfs! Hoewel ik niet raar opkijk als bijvoorbeeld Artvark en Banabila een uitnodigong krijgen.

  3. Maar goed, als je voor Artvark, Tin Hat en Banabibla wel zou gaan… Er treedt daar sowieso een heleboel vergelijkbaars op qua stijl en niveau hoor…

    • oh ja, het zijn maar suggesties. maar gezien het effect van je vorige suggestie(Randalph op NSJ!) zou het me toch niet verbazen als de organisatie opnieuw gevoelig blijkt voor jouw suggesties….

  4. Tin Hat Trio is prachtig: jazz, klezmer, balkan, etc. etc. Daar komt zelfs deze jongen voor in beweging…
    Wie weet dat ik ook eens een avondje ga. Je moet zulke dingen toch ook een keer meegemaakt hebben…
    Lenny Kravitz. Daar heb ik alleen de eerste twee albums van. Daarna werd het er niet beter op… Dus daar hoef ik niet zo nodig heen. Van Morrisson lijkt mij juist wel een belevenis. Beroemd om zijn nurkse buien… 😉

  5. Lijkt me ook! Uiteraard kun je bij ons overnachten. NSJ is overigens wel héél prijzig! Ik denk dat voor mij nu al bijna vaststaat dat ik de vrijdag ga, omdat dan Van the Man optreedt. Of er moeten nog heel grote verrassingen volgen.

Reacties zijn gesloten.