Eerste nummer van de nieuwe plaat van Swelter vrijgegeven!!

Swelter, de vetste band uit Zwolle en omstreken is de afgelopen maanden bezig geweest met opnemen van de nieuwe plaat. De cd is gemixt door Guido Aalbers (Bertolf, Lorrainville) en net als ‘Songs of Distance’, de vorige plaat, gemastered door Uwe Teichert uit Belgie (Novastar, Editors). Tijdens het optreden in Willie Deventer, voor Loney Dear, konden we al wat nieuwe nummers horen, waaronder Live it off, dat nu is vrijgegeven. Een nummer wat langzaam opbouwt en dan urgent er in knalt. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de rest van de plaat, die in de loop van 2012 moet uitkomen.

Luister hier: http://swelter.bandcamp.com/track/live-it-off 

 

10 gedachtes over “Eerste nummer van de nieuwe plaat van Swelter vrijgegeven!!

  1. Zeker een fijn nummer. Een soort iLiketrains in een wat meer opgewekte mood. Mooi opgebouwd.
    Die bandleider komt mij trouwens bekend voor, inclusief zijn petje… Noemen we dit ook geen Drost(e)-effect? 😉

  2. Mooi nummer inderdaad! I Like Trains (want zo schrijf je het tegenweurdig) hoor ik er helemaal niet in. Eerder een wat opzwepende versie van Templo Diez …of de Editors in een akoestische mood

    • Dat mag ook hoor! Ik hoorde gewoon bepaalde gitaarlijntjes, die me er aan deden denken. Maar dan een stuk opgewekter.
      En wat die naam betreft. Dat wist ik wel, maar ik houd teveel van die oude schrijfwijze m.b.t. de ‘treinenliefhebbers’. Ik heb best iets conservatiefs, ergens diep in mij.

    • JW en behoudend conservatief, zie het artwork van The Shallows, het nieuwe album: I LIKE TRAINS… 🙂

  3. Kees, Marx heeft er reeds op gewezen dat in feite alles met kapitalen wordt geschreven. Behalve natuurlijk de kleine lettertjes in de bijsluiter des levens…

    • Zie je toch weer de Joodse wortels van Karl, want de Hebreeuwse Bijbel werd oorspronkelijk ook in louter kapitalen geschreven, gewoon achter elkaar door. Kleine lettertjes zijn er inderdaad al genoeg.

Reacties zijn gesloten.