This is the story of a man and his records…

“Paul Mawhinney was born and raised in Pittsburgh, PA. Over the years he has amassed what has become the world’s largest record collection. Due to health issues and a struggling record industry Paul is being forced to sell his collection.

This is the story of a man and his records. I hope you enjoy it.”

 

28 gedachtes over “This is the story of a man and his records…

  1. Ik stel voor om deze Paul tot MM te benoemen (Mousique-Mascotte).

    Wat een man, wat een verhaal, wat een collectie!
    Maar ook ik heb geen 3 miljoen dollar.

    Dank voor dit mooie filmpje, Daniel!

  2. Graag gedaan. Goed voorstel! Een soort ere-lid, die op al onze feestjes mag komen 😉

    • Yep, als hij dan gelijk wat plaatjes en schijfjes meeneemt, blijft hij ons ere-lid tot in lengte van dagen.

  3. Gaaf zeg. Wat een icoon die man. Zonde dat er geen grote platenmaatschappijen, musea of archieven zijn die dit aanschaffen. Lijkt me een koopje 🙂

  4. Ik heb het met hem te doen. Een meer dan indrukwekkende verzameling en dat je dat dan moet verkopen, om deze reden. Aan de andere kant moest ik toch ook even denken aan de woorden van Jezus: ‘Verzamel geen schatten op de aarde’.

  5. Absoluut! Ik trek de schoen volledig zelf aan. Maar ergens vind ik het dubbel treurig; de schrijnende situatie van die man, maar ook dat muziek zijn hele leven is geweest, zoals hij aan het einde zegt. Als je dat dan kwijt raakt, wat houd je dan nog over?

  6. @Wim: Wow, indrukwekkend nummer en indrukwekkende tekst. Geoff Mann is progrock? Ik kan op wikipedia en allmusic niets over hem vinden. Zag elders wel dat hij niet meer leeft.

  7. Ik zie ergens anders staan dat hij Afrikaanse muziek maakt, maar dat zal dan wel niet kloppen of een andere Geoff Mann zijn?

  8. Volgens mij eet hij ook heel veel van deze verzameling op….
    Wat een Amerikaan zeg, reaRRR and reaRRR and reaRRR
    Als je zo dik bent, is het wel vragen om diabetes…en wat is legally blind? Bestaat er ook illegally blind? 😉

    Voor de rest heb ik alleen met mijn mond open gekeken…wat een schatkamer! Wat een geweldig verhaal…erg mooi Daniel! Ze zijn gek als ze hier geen museum van maken. De Paul Mawhinney Memorial Record Museum….ofzo.

    …en dan weer een heel Amerikaans eind met een tranentrekkertje!

    • JW, je verloochent je medische wortels niet hè…
      Is er nog een psycholoog die er wat van wil zeggen? Of moet de dominee dan maar het eindoordeel vellen? 😉

    • Ja, maar dan geen platen….hoewel als ik ze allemaal zou kunnen kopen, dan zou ik het doen en er meteen een museum van maken.

      Het enige wat me nu wel geweldig lijkt is die allereerste platte schijf uit 1881 (?)

  9. Daniel, Geoff Mann is een Engelse beeldend kunstenaar en muzikant. Hij was ooit zanger in het semi-legendarische Twelfth Night. Inderdaad, je zo de muziek van deze band als artrock/progrock kunnen omschrijven. Daarna had hij een andere band, The Bond. De twee albums met deze band waren ‘wat minder’ als u mij verstout… Ondertussen heeft hij dan ook prachtig solowerk gemaakt (Psalm Enchanted Evening, I May Sing Grace en Chants Would Be A Fine Thing bijvoorbeeld). En is hij deacon in Manchester geworden. Vandaar dat hij in ‘cassock’ op de hoes van Loud Symbols van A Geoff Mann Band staat. Een prachtige plaat is dat, net als de opvolger Ministry Of The Interior (onder de naam Eh! Geoff Mann Band). Hij brengt ook een paar albums uit op het Nederlandse SI Music (het werkelijk schitterende Second Chants) en speelt hier een paar keer. Inmiddels is hij priester. En dan sterft hij aan kanker. Ik heb hem een paar keer ontmoet en vroeger veel over hem geschreven. Een geweldig kunstenaar, dat was hij. En ook een ontzettend leuke vent. Ik heb veel van hem en zijn kunst geleerd. Niet in de laatste plaats door The Collector.
    Hier http://www.geoffmann.co.uk/ vind je alles wat je moet vinden. Overigens heeft Twelfth Night ook een andere zanger, dus goed op als je wat koopt. Anders moet je me maar eens mailen. Hier http://www.youtube.com/watch?v=1AKdzZC0f_E zie je hem Love Song spelen (ik denk dat het Tilburg is). Ook een meer dan geweldig nummer!

  10. Bedankt Wim, voor deze uitvoerige toelichting! Mijn interesse is gewekt, hoewel ik niet zo van de progrock ben. Maar ik ga je links zeker bekijken.
    Ik maak uit je verhaal op dat hij zoals zoveel kunstenaars onderschat/ondergewaardeerd en ook onbekend is gebleven.

    Deze artiest http://www.allmusic.com/artist/geoff-mann-p19139 is dan een andere Geoff Mann?

    • Daniel, dat is inderdaad dezelfde man. Overigens is Mann solo niet zozeer progrock hoor. Bowie en wave spelen een even grote rol. Zeker op die A/Eh! Geoff Mann Band albums. In Engeland en in beperkte mate ook in ‘symfo-kringen’ is hij wel bekend. Twelfth Night heeft zelfs een semi-legendarische status. Toen hij overleed maakte een aantal gerenommeerde muzikanten uit die ‘symfo-kringen’ een tributealbum: http://www.progarchives.com/album.asp?id=11004
      Dat is overigens ook door het Nederlandse SI Music uitgegeven.

  11. wow, wat een collectie! ik heb nog even te gaan jongens…

    wel een beetje een melancholisch verhaal natuurlijk, maar dat zal de maker van het filmpje ook wel voor ogen hebben gehad.

    ik kan me bijna niet voorstellen dat er niemand is die hier interesse in zou hebben (en het kan betalen wel te verstaan, ik heb wel interesse, maar…)

    • laten we een pot maken, dan kunnen we zeker 1 single uit 1881 veilig stellen 🙂

      ik geef niet veel om geld, maar echt ik zou nu wel wat miljoenen willen hebben en er zelf een museum van maken…ik heb het filmpje nu al weet ik wat hoe vaak gekeken….

  12. dat filmpje is al 3 jaar geleden gepost, zou hij de collectie nu nog steeds geen onderdak hebben kunnen geven ? dat er niet een in het gedl zwemmende Hip Hop of R&B ster zicht geroepen voelt om het vinyl op te kopen en ergesn in zijn crib te stallen (dat is nog eens een status symbool) Ik heb nergesn iets kunnen vinden dat het inmiddels verkocht is…

    Buma en sabam hebben vast nog wel een centje over anders…

Reacties zijn gesloten.