Shallow Bed by Dry The River

De eerste maandag in Maart komt de cd Shallow Bed uit van Dry The River. Ik struikelde vandaag bij toeval over de EP ‘Weights & Measures’ uit 2011, en bleef toen maar een tijdje liggen. Wat mooi!! Mij volledig onbekend, maar wat begint het jaar weer goed met deze heerlijke muziek. De cd is in handen van producer Peter Katis (van oa The National) en dat geeft me alleen maar meer vertrouwen dat goed komt.
Wat mij betreft een aanrader en ik ben dan ook zeer benieuwd naar de cd. Een wat uitgebreider recensie volgt dan. Op 28 februari trouwens te beluisteren in Utrecht.

Tracklist
1.Animal Skins
2.New Ceremony
3.Shieled Your Eyes
4.History Book
5.The Chamber & The Valves
6.Demons
7.Bible Belt
8.No Rest
9.Shaker Hymns
10.Weights & Measures
11.Lion’s Den
12 Family
Op Spotify kun je hiervan al beluisteren: No Rest, Weights & Measures, Family, Bible Belt live: Bible Belt, Shaker Hymns, History Book, Lion’s Den, Demons

Bible Belt

Weights & Measures

No Rest

8 gedachtes over “Shallow Bed by Dry The River

  1. Ja, ik las het vanmiddag ook. Wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik echter niet heel veel rauwer dan Band of Horses (die ik overigens ook erg kan waarderen). Publiceer jij ook een lijstje van de artiesten in je mix? Ben wel benieuwd naar enkele nummers.

  2. Vanwege de insteek kan ik de track listing nog niet publiceren. Het is, zeg maar, bedoeld als een soort ‘blind audition’! Als je even meldt naar welke nummers je benieuwd bent, zet ik die namen hier neer. Of stuur een mailtje voor de hele lijst.

    • Dank, ik laat nog wel van me horen. Ik ga de mix eerst nog maar eens in zijn geheel luisteren🙂

  3. Dat trok inderdaad ook meteen mijn aandacht. Op Amazon vond ik bij de beschrijving van de band dit citaat: “Frontman Peter Liddle decribes Dry The River’s music as “folky gospel music played by a post-punk band”. Liddle formed Dry The River as a solo project to express music created from influences formed during Medicine and Anthropology studies at University, along with inspiration taken from the likes of Leonard Cohen, Neil Young and At The Drive In.”

  4. Het rauwere zit hem vooral in de live optredens. Daar eindigen de nummers consequent in geluidsmuren van climaxen, zéker standaard afsluiter Lion’s Den.

    Erg goede band, denk dat ze nog wel eens heel groot kunnen gaan worden!

  5. Ah, je kent ze al best goed dus. Dank voor de aanvulling. Al vaker live meegemaakt op festivals?
    Ben het met je eens dat ze wel eens heel groot kunnen worden. Ik ben in ieder geval erg enthousiast over wat ik tot nu toe heb gehoord.

Reacties zijn gesloten.