Concert verslag Buurman 06-01-2012 Cultuur centrum de Boogaard Sint-Truiden

Buurman 06-01-2012 Cultuur centrum de Boogaard Sint-Truiden

Schrijf over mij een lied over liefde,
met een refrein dat van Cohen had kunnen zijn
… ”

Met een lichte reserve vertrokken wij naar het concert van Buurman, op basis van de preview tijdens de seizoensvoorstelling hadden we tickets besteld, maar na het luisteren van de CD Mount Everest, die wij wat magertjes vonden waren mijn vrouw en ik niet meer super enthousiast. De Cd klonk wat te veel kleinkunst naar onze zin, met gelukkig hier en daar een uitschieter naar fijne rock, dus helemaal ongeïnteresseerd was ik niet.

Korte introductie misschien van buurman voordat ik verder ga ? Buurman is een Belgische rockgroep uit Limburg. De groep brengt Nederlandstalige nummers. De band telt vijf leden, namelijk Geert Verdickt (zang, gitaar, theremin), Koen Tote (bas, gitaar, trompet, sax, piano, harmonium, percussie), Stijn Gevaert (gitaar, mandoline, ukelele, piano, percussie), Maarten Moesen (drums, toetsen, percussie) en Jens Blaute (piano, toetsen, solina). (Met dank aan onze vrienden van Wikipedia)

Het eerste nummer was direct goed, mooie licht show, fijne sound. En een van hun tekstueel meest mooie nummer: Schrijf over mij een lied over liefde,
met een refrein dat van Cohen had kunnen zijn
… ” heel wat meer rockend dan wat ik me van de cd herinner… Dit kan nog wel eens helemaal goed gaan komen.  Zoals je in de beschrijving boven kunt bestaat de band uit een aantal multi instrumentalisten, en ook vanavond zie ik toch een heerlijke variatie aan (akoestische) instrumenten op het podium staan. De muziek blijkt een prettige Nederlandstalige, overgoten met een sausje van subtiele arrangementen waarin Contrabas, Ukelele, Accordeon en tal van andere kleine geluidjes voor een heerlijke jus zorgen zodat het nergens belegen of plat klinkt. De video projecties op de achtergrond zijn sterk en vervolledigen de sfeer van de muziek. Het wordt een afwisselende set prettig aan elkaar gepraat door zanger Geert. Het blijkt een behoorlijke thuis wedstrijd te zijn voor de band die dus grotendeels uit de buurt van Sint-Truiden komen, en hun oefenruimte is minder dan een kwartier rijden van dit theater.

Ze krijgen zowaar de zaal mee (niet simpel in Vlaams Limburg) Al met al chapeau voor Buurman, die mij volledig verrast hebben en een heerlijk avondje muziek hebben voor geschoteld.

6 gedachtes over “Concert verslag Buurman 06-01-2012 Cultuur centrum de Boogaard Sint-Truiden

  1. Klinkt erg interessant. Ik kende het nog niet.
    En welkomt, Theiz! Het lijkt er tenminste op dat jij ook bij het Mousiqueteam hoort inmiddels.:)

  2. Ja, Mathijs heeft eerder al een aantal gastbijdrages geleverd, maar is nu officieel redactielid geworden (voor zover zich hier überhaupt iets officieels afspeelt…)

Reacties zijn gesloten.