mousique for free: Rosie Thomas – These Friends of Mine

Weer een gratis-muziek-tip van mij. Zowel de tip als de muziek zijn gratis, dus dubbel geluk. Deze keer gaat het om het album ‘These Friends of Mine’ van Rosie Thomas. Dit album bestaat al een aantal jaar, maar was er nog niet gratis (oké, behalve via verderfelijke torrents en dergelijke).

Rosie Thomas is een singer-songwriter met een prachtige stem en breekbare liedjes. Op dit album werkt ze samen met onder andere Denison Witmer, Sufjan Stevens en Damien Jurado. Liefhebbers van deze artiesten zullen dit dan hoogstwaarschijnlijk ook kunnen waarderen. Ook staat er op deze downloadversie een nieuw liedje dat gaat verschijnen op haar nieuwe album ‘With Love’ dat ze op Valentijnsdag gaat uitbrengen. Wellicht tegen die tijd een uitgebreidere bespreking hiervan. Verder bevat ‘These Friends of Mine’ een duet met Sufjan Stevens (zie het filmpje) en een zeer mooie cover van R.E.M.’s ‘The One I Love’.  Hier te downloaden: http://www.noisetrade.com/rosiethomas Overigens betaal ik ook regelmatig voor muziek hoor. Het bewijs daarvan wordt nog wel geleverd.

Rosie Thomas & Sufjan Stevens – Say Hello

11 gedachtes over “mousique for free: Rosie Thomas – These Friends of Mine

  1. Dat is toch ook wat! Het wordt een beetje eng met Daan. Ik wil net hier reageren dat Rosie Thomas met een nieuw album komt, schrijft Daan er ook over! Ik heb trouwens de fysieke versie van ‘These Friends of Mine’ en ik kan jullie zeggen: het is een prachtig album. Houd je van Sufjan Stevens en Denison Witmer, dan kun je het blind aanschaffen (of downloaden dus), want hun invloed is zeer groot. Daar komt bij dat de licht naïeve stem en teksten van Rosie hier wonderwel bij passen.
    Het nieuwe album is trouwens geproduceerd door David Bazan en er wordt ook meegewerkt door Sam Beam (Iron & Wine). Ook iets om naar uit te kijken!

  2. Dat Noisetrade is trouwens geweldig. Ik heb daar dit jaar ook een aantal kerstalbums neergeladen.

  3. ja, ik heb de plaat ook fysiek. Ik heb Rosie Thomas ook nog samen gezien met Denison Wtmer. She’s quit a character, zoals ze zeggen, haha.
    Sam Beam heeft ook al eerder een tweede stem meegezongen op een eerdere plaat.
    Wooden Siants klinkt trouwens ook leuk. Is het Nederlands?

    • Het nieuwe nummer van Rosie klinkt ook al veelbelovend! ‘These Friends of Mine’ is zeker een fysieke versie waard. Kom ik een beetje een download aanraden die iedereen al op cd heeft.;)
      Wooden Saints is inderdaad Nederlands. Heerlijke plaat hebben ze gemaakt.

      • Voor alles is een tijd, meneer Van den Berg. Overhaast een recensie ergens van plaatsen, is gevaarlijk. Je zou maar van mening veranderen zeg.

Reacties zijn gesloten.