definitieve jaarlijst 2011

Daar is ie dan: de definitieve jaarlijst 2011 van Mousique. Met dank aan alle reageerders die de moeite hebben genomen hun lijstjes in te sturen. Na alle complimenten die we rond de jaarwisseling kregen van een aantal van jullie is dit een mooie gelegenheid om jullie als vaste lezers en reageerders ook eens te bedanken. Dank voor jullie bijdragen het afgelopen jaar. Je kunt nog zo’n gezellige kroeg hebben, zonder stamgasten is er uiteindelijk weinig te beleven. Zo niet hier, we kunnen gerust stellen dat er onder de Nederlandse muziekweblogs op Mousique het meest geouwehoerd wordt; en dat is ook de bedoeling!

Ik heb al jullie jaarlijstjes op een rij gezet, en de top tien steeds van hoog naar laag een waardering gegeven (nummer 1 is 10 punten, nummer 10 is 1 punt). Na alle punten opgeteld te hebben komen we tot de volgende eindstand:

1. Bon Iver – selftitled
2. Other Lives – tamer animals
3. King Creosote & Jon Hopkins – diamond mine
4. Spinvis – tot ziens, justine keller
5. Gillian Welch – the harrow & the harvest
6. Tom Waits – bad as me
7. Joe Henry – reverie
8. gedeelde plek: PJ Harvey (let england shake) en The Waterboys (an apointment with mr. yeats)
9. Fleet Foxes – helplessness blues
10. gedeelde plek: A Winged Victory For The Sullen (selftitled) en Dan Mangan (oh fortune)

Bon Iver wint het nipt met 1 punt van Other Lives, en wordt daarmee benoemd tot Mousique Plaat van het Jaar.

Coming soon: de vooruitblik op het Mousiquejaar 2012.

13 gedachtes over “definitieve jaarlijst 2011

  1. Zeker een fraaie lijst. Ik zie ook genoeg van mijn eigen lijst terug en dat doet mij deugd!
    Mooie speech tot de stamgasten ook, Peter! Daar moet op gedronken worden…

  2. mooi lijstje, wel maar 1 plaat uit mijn lijstje, maar ik heb dan ook een wat afwijkende smaak 🙂

    • ja, dat is jammer; als je de enige bent die een plaat genoemd heeft, ook al was het de nummer 1, dan komt ie niet snel in de top 10.

      • Ach, wat dacht je van onze Dick Groenhof? Die heeft ook een behoorlijk afwijkende smaak! Maar het kan hier allemaal op Mousique! En Theiz heeft toevallig onze oren weer goed geopend voor fijne electronische (dans)muziek. Waarvan acte!

    • Ja, je hebt altijd baas boven baas, maar ik acht het niet ondenkbeeldig dat hier nog wel wat meer van die albums in de kast terecht komen. Soms moet een mens kunnen wachten…

  3. Pingback: Jaarlijstjes 2011 – laat je stem horen! « mousique.nl

  4. Pingback: Video: Spinvis Kom Terug « mousique.nl

  5. Pingback: mousique’s jaarlijst 2012 | mousique.nl

Reacties zijn gesloten.