Een goed Mousiquaal jaar

 Jawel, dit gebouw hebben wij 17 keer uitverkocht! WordPress was zo vriendelijk ons een verslagje met wat statistieken te doen toekomen:

The concert hall at the Syndey Opera House holds 2,700 people. This blog was viewed about 47.000 times in 2011. If it were a concert at Sydney Opera House, it would take about 17 sold-out performances for that many people to see it. 

In 2011, there were 258 new posts, growing the total archive of this blog to 326 posts. There were 291 pictures uploaded, taking up a total of 76mb. That’s about 6 pictures per week.

The busiest day of the year was oktober 6th with 462 views. The most popular post that day was Recensie: St Vincent Strange Mercy.

Hulde dus voor CornelisB, die deze recensie schreef. Maar hulde ook voor onze trouwe lezers en reaguurders. Mousiquevriend Jan-Willem Broek mogen we hierbij uitroepen tot Reaguurder van het jaar 2011, als zijnde degene die de meeste comments op zijn naam heeft staan!

Meer info en cijfertjes over ons Mousiquejaar vind je hier.

45 gedachtes over “Een goed Mousiquaal jaar

      • kunnen we geen serie huiskamerconcerten doen in een of andere pastorie? Een soort stille nacht…

      • Als we kunnen regelen dat The Innocence Mission komt optreden, schrijven we gewoon geschiedenis!

      • Nou, dan krijgen we het met de kaartverkoop wel helemaal uit, denk ik…

        Tenzij iemand zulke goede contacten met leuke bandjes en artiesten heeft, dat ze gratis of voor heel weinig bij ons optreden. De locatie is natuurlijk wel prachtig. Pastorale klanken…

  1. Trouwens, wel grappig dat de statistieken nog een soort extra waardering geven voor die St. Vincent. Ik meen mij nog iets te herinneren van negatieve reacties op deze klasse-vrouw… Geven de cijfers me dan toch nog gelijk? 😉

  2. Gut, nu je het zegt… Ik vond het echt zo’n Peter-item…ach jongens, er zijn ook van die dingen, die houd je graag voor jezelf. Zoals St. Vincent, die ook nog eens wél mooi is…

  3. ach, alles is betrekkelijk. stel, je treedt met je orkest op in het Sydney Opera House, en er lopen 2700 mensen continu in en uit, om gemiddeld zo’n 30 seconden naar je uitvoering te luisteren en dan weer naar iets nieuws op zoek te gaan, ik weet niet of je daar gelukkig van wordt. je doet het voor die 30 a 40 mensen die stilletjes en aandachtig in een hoekje van het concertgebouw naar je luisteren, om na de voorstelling nog even uitgebreid na te borrelen in het nabijgelegen café. toch?

    • een cijfer dat meer zegt is het aantal volgers van dit blog (zie helemaal links onder in het zijmenu): 735 mensen hebben de moeite genomen om zich te abonneren op dit blog. dan zullen er nog wel een aantal zijn die een feedreader gebruiken, en/of via FB op de hoogte blijven. Dat vind ik toch een aardige groep voor een hobby-blog als het onze..

    • Ben je wel eens in een concertgebouw geweest, Peter? Daar loop je niet even in en uit hoor. Ten eerste is het kaartje daar veel te duur voor. Ten tweede word je dan zo ongeveer gelyncht door de hardcore concertganger, die alleen geluid maakt in de pauze of tussen de delen door.
      Maar je hebt gelijk: getallen zeggen heel weinig.

      • Dat was overdrachtelijk bedoeld, Kees. Stel dat mensen zich in een concert gebouw zich zouden gedragen als op internet, dan zou je dat krijgen, denk ik…

      • Kees toch! Die metafoor van Peter was toch klip en klaar? Los hiervan mannen mogen jullie trots zijn met deze cijfers! Want ook al zijn bezoekers hier kortstondig geweest, jullie worden opgemerkt en hebben bovendien een behoorlijk aantal volgers. Ik lees zelf weinig muziekblogs, maar word hier ook telkens verrast, ingezogen en vermaakt…Het komt ook zeker door de sfeer, die wel wat weg heeft van een groep rond een kampvuur waar gezelligheid en stevige discussies hand in hand gaan! Dus, chapeau en ga zo door!

      • graag gedaan en zelf verdiend 🙂

        alleen moet de volgende mousiquant echt geen naam meer hebben met een D…sjonge wat zal dit een verwarring op gaan leveren 🙂

      • Oké mannen, het zullen mijn calvinistische wortels zijn die ervoor zorgen dat ik getallen en waardering lastig vind te accepteren. Maar ik vind je compliment erg mooi, JW. En dat Peter en ik wel eens spreekwoordelijk botsen, heeft ook te maken met dat we – volgens de Disk-index – allebei ‘i-tjes’ zijn…

      • Zeker, maar die andere Saul(us) zou ik ook niet onderschatten… Die van Tarsus bedoel ik dan hè!

    • Big Brother is watching you!
      Ik zit hem net weer te luisteren, alsof jij het ruikt…
      Maar het is inderdaad behoorlijk slow to the core. Deze week nog een recensie, wat ik je brom!

  4. @ JW: ik ben trouwens momenteel helemaal flabbergasted van Gorecki, dankzij jou! Wat een geniale, troostende prachtmuziek!

    • Leuk om te horen! Ik heb overigens ooit de documentaire gezien over Górecki, waarin je afschuwelijke beelden uit de WOII ziet met die muziek erbij. Dat was best heftig…

  5. Ik ken het verhaal achter zijn persoon en muziek eigenlijk helemaal niet. Weet alleen dat hij Pools was en nog niet zo heel lang geleden overleden. Ik zal ‘ns googelen en youtuben.

  6. Nou, dan kun je die gelijk ook checken. Prachtige muziek heeft die man geschreven, zoals bijv. Tabula Rosa en Für Alina.

    • Ha Peter, dat is me destijds volledig ontgaan! En in de comments wordt daar Arvo Pärt ook al getipt, Kees. Gaat er weer een nieuwe wereld voor me open…

  7. Zojuist een slecht voornemen voor 2012 bedacht (die had ik nog niet): hier meer komen. Ziet er goed uit voor een stelletje amateurs. Slecht voornemen, omdat goede voornemens altijd niet uitkomen…

Reacties zijn gesloten.