Josh Rouse (USA) toegevoegd aan line-up festival ‘Stille Nacht’

Waar ik eerst nogal baalde dat the Felice Brothers en AA Bondy hun optredens moesten cancellen op Stille Nacht, hoorde ik nu beter nieuws: Josh Rouse is toegevoegd als vervanging. Goed nieuws want met nummers als

http://www.youtube.com/watch?v=qsbuMOWs3jU&ob=av2e 

past hij uitstekend bij de rest van de line up.

Verder begreep ik dat het festival bijna is uitverkocht (nog dertig kaartjes ofzo). Grijp je kans!

15 gedachtes over “Josh Rouse (USA) toegevoegd aan line-up festival ‘Stille Nacht’

  1. Krijg nou wat, komt die AA Bondy niet. Daar was ik toch best van gecharmeerd. Is Josh Rouse niet een beetje bedaagd, of heb ik dat mis? En komt er nog een vervanger bij? Doe dan maar Danielson 😉
    Leuk dat het nagenoeg uitverkocht is! Ik heb er zin in…

  2. volgens mij verschilt dat een beetje per plaat. Hij heeft urgente platen, maar soms krijg je ook het gevoel dat ie te lang siesta heeft gehouden met een biertje in de zon…

    • Nou, dan zullen we maar flink wat peper mee nemen om ergens in te stoppen …

      En blijft het bij deze ene vervanger? (jij zit immers dicht bij het vuur…)

  3. Trouwens, over het niet komen van AA Bondy lees ik nergens: bij Stille Nacht niet en bij Underground niet… Weet jij meer?

    • Dank Daniël. Ik had te vluchtig gelezen.
      Dit afzeggen is erg spijtig, maar goed: er zijn nog genoeg artiesten en bands om met een verwachtingsvol hart naar Lelystad af te reizen!

  4. Idd, zoals Daniel zegt: AA Bondy is samen met Felice mee terug naar de USA.
    Zet Nashville van Josh Rouse nog maar eens op, dat gaat mooi worden hoor!

  5. Ik kende Josh Rouse nog helemaal niet, maar ik ben blij verrast. Is er al materiaal van hem beschikbaar???

  6. Voor al degenen die er gisteravond en -nacht niet bij waren: jullie hebben wat gemist! Het was een mooi festival. Perfect georganiseerd. Een zeer strak tijdschema en aardige, behulpzame mensen. Ik moest rijden, daarom kon ik helaas niet genieten van Grand Prestige bier. Maar op welk festival vind je zo’n lekkernij?
    Ik heb erg genoten van Alamo Race Track. Ondanks wat haperingen speelden ze een gedreven set. Tom McRae was ook goed. Voor mij hoeft dat communitysinging etc. niet , maar hij staat in ieder geval niet als een zoutzak op het podium. Josh Rouse kan wat dat betreft veel van Tom leren! Maar de manier waarop McRae alleen met gitaar en loops een grootse sound neerzette en prachtig zong, was kippenvelwaardig!
    The Black Atlantic was ook prachtig. De meerstemmige zang, de intense liedjes én die staande trom deden het bij mij erg goed. De set was iets te lang, waardoor een bepaalde eenvormigheid en voorspelbaarheid niet helemaal voorkomen werden, maar het slot (samen met Rue Royale) was weergaloos! Direct een cd van laatste bandje gekocht, die ik helaas had gemist. Festivals bezoeken is immers keuzes maken. En soms maak je de verkeerde…
    Punt voor de organisatie. Dat podium in de Foyer zou ik sluiten. Zo dicht bij de bar is het bijna geen doen om boven het gekakel uit te komen. Dit kwam niet ten goede aan Eefje de Visser en ook Alamo Race track was regelmatig uit de concentratie.

    • ik ben ook weer erg enthousiast. Het was een beetje dringen om de huiskamers binnen te komen, maar ik heb daar twee mooie en intieme concerten meegemaakt: Rue Royal en The Bony King of Nowhere. De eerste was een beetje een kennismaking, de tweede kende ik al, maar toch was ik weer blown away door zijn stem, zijn liedjes en zijn teksten. Hij zong onversterkt en akoestisch. En dat ging hem erg goed af.
      Verder was Tom McRae intens en idd indrukwekkend. Ik houd juist erg van dat communitysinging, en hoe hij dat combineert met die intensiteit van hem, sprak me erg aan.
      Josh Rouse vond ik toch teveel easy listening en het slot optreden van de avond, the Black Atlantic, kon me niet echt boeien. Jammer, maar ik kijk toch terug op een paar mooie concerten op dit toch wel erg charmante festival.
      Tip voor volgend jaar: nodig the Innocence Mission uit 😉

      • Ja, als The Innocence Mission komt neem ik m’n hele familie mee! 😉
        Jij zit dicht bij het vuur, Daniël. Dus probeer eens wat bij jouw broer…

  7. Goed om te lezen dat het festival bevallen is. Het was overal wat drukker dan vorig jaar, maar ja, het was dan ook stijf uitverkocht.

    We gaan volgend jaar het podium in de foyer op een andere plek in het pand proberen te zetten. Hoe en wat, daar hebben we nog een jaar voor om over na te denken 😉

    Tips voor de line-up van 2012 zijn zeer welkom. Realiseer je echter wel dat bands vaak op tour moeten zijn door Europa (en dan ook nog in de buurt van NL) wil het eventueel lukken ze naar Stille Nacht te halen. Zoals bij Felice Brothers het geval was. Als ze niet ziek werden, ahum. En bijv. Rue Royale die ook op tour was.

    Singer/songwriters zijn wat makkelijker over te vliegen voor een exclusieve show, zoals Tom McRae en Josh Rouse. Al is dat ook niet bepaald goedkoop, maar ik zal jullie niet verder vermoeien met financiële beslommeringen.

    • Mooi dat de artistieke directeur hier zelf even reageert! Nu alleen je lijstje nog, Bart!
      En helemaal leuk om te merken dat er wat met onze opmerkingen wordt gedaan. Tot wanneer kunnen we met onze tips komen? 😉

Reacties zijn gesloten.