Stille Nacht 17 december in Underground Lelystad

Kun je bij een tweede keer al van een traditie spreken? Volgens mij doen ze bij Underground Lelystad goed hun best, want het is ze weer gelukt om onder de naam ‘Stille Nacht’ een mooi programma neer te zetten met bandjes en singersongwriters die de naam van het festival eer aan doen. Wat te denken van The Felice Brothers, Tom McRae, Rue Royale, AA Bondy, The Bony King of Nowhere, Black Atlantic, Eefje Visser en ga zo maar door.

Komt dat zien!

19 gedachtes over “Stille Nacht 17 december in Underground Lelystad

  1. Ik heb de kaartjes al binnen! Samen met mijn broer geef ik acte de presence. Ik hoop wel dat de weergoden ons beter gezind zijn dan vorig jaar. Toen gooiden sneeuw en ijs (witte en vooral gladde) roet in het eten.

  2. Prachtig programma. Ben dat weekend bij de zuiderburen en ga niet op en neer naar Lelystad. 😉 Ik ben benieuwd naar het optreden van A.A. Bondy. Zijn laatste plaat is geweldig. Eefje de Visser en (wat langer terug) The Bony King of Nowhere heb ik al eens mogen zien. Eerstgenoemde heeft haar nummers in een nieuw jasje gestoken. Als je haar plaat leuk vindt, zeker gaan! Rue Royale zou ik ook wel willen zien.

    • Ach, die zuiderburen kunnen ook uitstekend muziek maken. We hebben hier wel eens een fictieve Nederland-België gedaan op muziekgebied. De meesten waren voor een overwinning voor de Belgen!

  3. Even uit de losse pols wint België met recent werk met 8 – 5:

    Amatorski
    Balthazar
    The Bony King of Nowhere
    dEUS
    Dez Mona
    Intergalactic Lovers
    Sleepingdog
    The Bear that Wasn’t

    Alamo Race Track
    Eefje de Visser
    I Am Oak
    Moss
    Spinvis

  4. Ik ga zeker!
    Ik vind de hele lijst wel goed, maar ik ben erg liefhebber van the Felice Brothers, dat is live echt een feest. Ik heb ze twee jaar geleden live gezien in Tivoli en dat is wel voor herhaling vatbaar!
    Verder Tom McRae, zie mijn recensie van zijn optreden in Berlijn. Rue Royale ben ik ook wel benieuwd naar. Op plaat vind ik ze een beetje glad, maar ik hoorde dat ze live erg goed zijn. Dat wil ik dus wel horen
    Vorig jaar op Stille Nacht maakten Kim Jansen en The Bony King of Nowhere veel indruk op me.
    Zoals ik al zei, vind ik de hele lijst wel goed. Als er bands tegenover elkaar geplaatst gaan worden, worden het nog moeilijke keuzes.

    • Leuk dat je komt! Ik ken die Felice Brothers eigenlijk niet goed. Tom McRae weer wel. Ik ben ook erg benieuwd naar The Black Atlantic, omdat ik die nooit heb zien optreden. Dat geldt ook voor Alamo Race Track, wat ik een erg goed bandje vind. Tja, die dilemma’s, die bij een festival horen… En dan ook nog met een broer, die soms een andere smaak heeft. We zullen zien.

  5. The Black Atlantic zag ik live op Flevo, en dat rechtvaardigde enigzins dat ik na een aantal jaar weer op Flevo was haha
    Dat vond ik erg sympathiek.
    Ken je AA Bondy? Ik niet echt.

    • Ik ook niet. Ach, dat vind ik ook wel weer leuk aan zo’n festival(letje): de nieuwe namen, je laten verrassen. Het is natuurlijk een waardeloos tijdstip, zo vlak voor kerst, maar ik heb het er voor over.

  6. Trouwens: die poster is weer prachtig! Broerlief weer creatief bezig geweest? Die van vorig jaar was schoon, maar deze mag er ook zijn. Ik heb ook een fysiek exemplaar hier thuis.

  7. Oké, dan komen er voor België nog Gorki bij en Soulwax. Laten we Front 242 niet vergeten en Jacques Brel (je merkt, ik beperk me niet tot deze tijd alleen), Laïs en Zap Mama.
    Voor Nederland denk ik dan nog aan The Nits, Daryl Ann, Machinefabriek, at the close of everyday en The Spirit That Guides Us. Ik geloof dat Nederland bij mij toch wint, maar dat komt ook omdat ik daar meer van heb. Een beetje chauvinistisch ben ik wel.

    • Nou nieuw, nieuw… Het is een live-album van opnames uit 2008. Je krijgt die als je iets bestelt bij zijn label Caldo Verde en ik kreeg hem weer van iemand… Maar goed, het is een ingetogen plaat, waarbij Kozelek zichzelf begeleidt op een klassieke Spaanse gitaar. Hij doet dat werkelijk fenomenaal. Wat kan die man gitaarspelen! En z’n zang is een soort ruimtelijk gemixt. Dat geeft ook een mooi effect. Kortom: mooi plaatje. Typische avondmuziek.

Reacties zijn gesloten.