Mooi liedje, of niet?

16 gedachtes over “Mooi liedje, of niet?

  1. Ik ken deze artiest niet, maar ze deed me denken aan Hope Sandoval en Norah Jones. Tikje retro, tikje zwoel, tikje dromerig, erg mooie stem, fraai liedje.

  2. En nu ik… Tja, ik zié genoeg moois… En ik kom ook te weten via het clipje dat als je veel drinkt, het lastig is om op je benen te blijven staan, maar dat wist ik al. Wat ik hoor is aardig omschreven door Daniel hierboven. Alleen vind ik het veel meer Norah Jones (en die hele Engelse neo-soul mik) dan Hope Sandoval. Want die stem is onvergelijkbaar veel schoner dan deze retro en neo-hip shit. Ik heb hier echt niet veel mee. Daarin ben ik trouwens niet de enige. Hier namelijk een aardige bespreking van dit hele geval: http://alternative.blog.nl/stof-tot-nadenken/2011/09/15/de-waarheid-over-lana-del-rey, want dit jonge meisje kan er natuurlijk ook niet zo heel veel aan doen dat ze zo gehyped wordt.

    • Lizzy Grant is het toonbeeld van de omgekeerde American Dream van de hedendaagse muziekindustrie en heeft dus alle baat bij instandhouding van de illusie van de hype. Natuurlijk kan zij daar wat aan doen. Video Games en Blue Jeans luisteren overigens prima weg.

      • Wat bedoel je met de ‘omgekeerde American Dream v.d. Hedendaagse muziekindustrie’, Stephan? Ik vind die liedjes net zo wegluisteren als Heinekenbier smaakt: dertien in een dozijn ( o nee, zoveel drink ik niet)…

      • Gevangen in een marketingstrategie de top bereiken. Dat is geen vrijheid. Dat is een gouden kooi.

      • ik heb medelijden met deze meid. maar gezien haar afkomst zal er niet veel meer inzitten voor haar vrees ik. dit pad was al uitgestippeld voor haar, ga dan maar eens zeggen dat je liever maatschappelijk werker was geworden…

  3. Ja, ik zat net ff te kijken op diezelfde site! Grappig. Het viel me idd wel op dat ze er erg geplastificeerd uitziet. Jammer, dat dat moet. Maar haar stem kan me echt wel bekoren hoor.

    • Het deed me denken aan Vanessa Paradis – ooit het vriendinnetje van Lenny Kravitz. Die moest haar ook zo nodig laten zingen. En dat werd ook geen succes. Ook Scarlett Johansson onderging het zelfde lot, m.m.v. Tv on the Radio. Allemaal prachtige vrouwen, maar dat zegt nog niets over de stem. Hier is het iets minder dramatisch, maar het doet met veel te veel denken aan Duffy, Adele en al die andere tantes. En zoals je weet, houd ik die verre van mijn cd-speler.

  4. ik moet zeggen dat het wel mooi klinkt, het meisje heeft duidelijk wat in haar mars. de kritiek begrijp ik ook wel, het is tekstueel ook vrij cliché allemaal en muzikaal niet erg verrassend. bovendien: met indie heeft dit helemaal niets meer te maken, terwijl het wel zo gepromoot wordt…
    misschien wordt het tijd voor zichzelf serieus nemende alternatieve muziekliefhebbers om hele oude jazz of soul te omarmen. of laten we ons helemaal storten op de synthesizer-pioniers ofzo.

    indie is dood.

    • Zo Peter, wat zat er in jouw koffie? Dat zijn nogal boude uitspraken. Maar goed, ik wil best wat synthesizer-pioniers omarmen. Heb jij nog namen? 😉

  5. kidding. ik laat me sowieso niet leiden door modes, ook niet door wat alternatief gevonden wordt. daarom heb ik er ook geen moeite mee te zeggen dat ik dit best wel mooi vind. 😉

    • Ik vind háár ook best wel mooi, maar haar stem weer niet zo bijzonder. Maar ik val in herhaling. En die kwalificatie is gebaseerd op mijn eigen mening en waardering van de stem der vrouwen (waar ik, zoals je weet een groot kenner van ben, toch Daniël D.?).

    • Leuk artikel! Ik houd er wel van om op het verkeerde been gezet te worden… Intussen ben ik een beetje om, maar dat was al bekend…

  6. Vond het meteen toen ik het hoorde in de auto (Chyl Bailen draaide het) een prachtig liedje. Zoals ze ‘it’s you, it’s you, always you’ zingt! Zoals Sam Phillips zingt: ‘plastic is forever’.

Reacties zijn gesloten.