Mousique for Free

We hebben weer een nieuwe categorie voor de liefhebber! Goede muziek die je gratis, en natuurlijk helemaal legaal, kunt downloaden. De bedoeling is dat als wij Mousiquanten iets downloadwaardigs tegenkomen het met jullie via de categorie Mousique for Free zullen delen.

Even een tip: in de balk aan de linkerkant van de site kun je gemakkelijk tussen de verschillende categorieën zoeken in het daarvoor bestemde vakje.
Hier een eerste begin:

Prologue by The Milk Carton Kids (2011)
Deze kennen we al. Begin vorige maand al in een korte recensie langsgekomen. Heerlijke muziek die al niet meer weg te denken is op mijn mp3 speler. Hier is trouwens ook de cd te downloaden die met hun eigen namen is uitgebracht begin dit jaar: Retrospect door Kenneth Pattengale and Joey Ryan.
http://www.themilkcartonkids.com/

All Those I Know by Eric & Magill (2010)
Korte omschrijving via www.avclub.com:  “Ryan Weber and pal Eric Osterman have focused their electronic-folk project Eric & Magill on rectifying the divide between simple, earnest, nostalgic folk-rock and highly polished, manipulated pop.” Zeker een aanrader om te gaan luisteren.
http://ericandmagill.bandcamp.com/album/all-those-i-know

New Animal by New Animal (2011)
Via de site van Eric and Magill (Bandcamp) kun je ook een linkje klikken naar de cd van New Animal. Op Bandcamp omschreven als:  “Just two dudes from Atlanta, Kris Hermstad and Derek Burdette have labored over 15 tracks and 75 minutes of music in styles ranging from bedroom pop to exp. psych pop to anthemic kraut rock.”
Hier de directe link naar de download:
http://www.mediafire.com/?hznhhlectjdcr5z

28 gedachtes over “Mousique for Free

  1. Leuk idee! Hoewel ik zelf niet zo’n downloader ben. Ik denk als de cd’s ooit afgeschaft worden en alles digitaal gaat ik stop met muziek verzamelen. Maar onder de noemer “luistertip” is deze nieuwe categorie een fijne.

    Een band die nu al twee albums voor niets aanbiedt is de soul/dubstep/popband The Weeknd. Hier kan je beide albums downloaden:

    Thursday: http://www.the-weeknd.com/TheWeeknd_____Thursday.zip
    House Of Balloons: http://www.the-weeknd.com/TheWeeknd_HouseOfBalloons.zip

    Veel plezier ermee!

    • Volgens mij heb je tegen die tijd (als de cd’s afgeschaft worden) ook een voorraad waarmee je de rest van je leven kan doen 😉
      Dank voor de zip tip.

  2. Hetzelfde geldt voor mijn boekenkast. Eigenlijk zijn die beide kasten een spiegel voor mijn eindigheid én hebzucht, want waarom blijf ik kopen als ik in dit korte leven al tijd tekort heb om alles wat ik nu heb werkelijk tot me door te laten dringen?

  3. Goeie vraag, die ik mezelf ook stel. Het is een onbedwingbare behoefte aan schoonheid, inspiratie, ontdekking, etc. Denk ik.

    • Ja ik denk dat het een zoektocht naar schoonheid, verrassing en het onbekende is en ja dat werkt verslavend. De jacht is soms ook mooier dan de vangst. En zo lang we hiermee bezig zijn en er oneindig veel plezier aan beleven, hoeven we de eindigheid even niet onder ogen te zien…

      • Wat een bevrijdende boodschap Jan Willem! Ik kan met een gerust hart verder blijven jagen. En ach zeg ik dan bijvoorbeeld tegen mijn vrouw: er zijn ergere dingen om aan verslaafd te zijn.

      • Moet je nagaan áls ik dat shot heroïne of die snuif coke wel hebben, hoe ik dán zou zijn… Je chatbox bij Senzor zou exploderen…

      • Ervaringsdeskundige?
        Ik word hier anders helemaal niet zo rustig van (het is behoorlijk verontrustend):

    • Ik heb in de herfstvakantie voor het eerst sinds jaren ‘gestad’ zonder met een enkele cd thuis te komen. Man, dat was cold turky!

  4. 😀 Hoe lang duurt het voor je terugvalt in je oude gedrag denk je?

    Moeten we niet een Mousique Anonymous oprichten?

    • Wat denk je?

      a) Een kroeg?
      b) Een coffeeshop met vooral heel veel waterpijpen?
      c) Een ontmoetingsplek voor Samaritaanse vrouwen?
      d) Een demo-model waterput voor ontwikkelingswerkers in Afrika?
      e) Een cdzaak?

  5. Ehm, ik heb even gebeden om inzicht en ik denk e. Maar pin me er niet op vast. Ik denk ook zomaar dat dat wel een heel bijzondere cdwinkel moet zijn dan.Zouden ze Sara Groves hebben?

    • Wat een hemelse wijsheid heb jij gekregen, broeder! Helemaal goed. En of ze Sarah Groves hebben weet ik niet, misschien zit ze ergens achter in die tent heimelijk te lachen…
      Ik beloof je wel dat ik geen aanbiedingsbak oversla en met Wim B. als gids voorzie ik nu al enkele mooie koopjes…

  6. Pingback: Jaarlijstjes 2011 – laat je stem horen! « mousique

Reacties zijn gesloten.