Video: Coldplay Paradise

Een dilemma is het: die nieuwe single van Coldplay. Het nummer stelt bar weinig voor, evenals dat hele nieuwe album Mylo Xyloto. Maar de videoclip is ontzettend grappig. Althans, ik vind het erg leuk. Hoe een olifant het paradijs vindt… Oftewel van de dierentuin naar de bush in Zuid-Afrika, tot op het podium. En leuk is ook die referentie met Dylans Subterranean Homesick Blues. Weet je wat? Ik kijk het clipje met het geluid uit…

13 gedachtes over “Video: Coldplay Paradise

    • Helemaal mee eens, Stephan.
      Die eerste twee albums van Coldplay zijn prachtig, maar daarna ging het bergafwaarts, met als triest dieptepunt hun nieuwste worp.

    • Aardig ja, maar niet meer dan dat. Het hooggebergte was verlaten voor het middengebergte. Intussen zitten we in een diepzeetrog…
      Ik heb telkens toch het nieuwste album van Coldplay gekocht (ook wel een beetje voor mijn oudste zoon de laatste paar keren), maar nu mag hij ‘m zelf kopen! Ik pas.

      • Verstandig. Als je dit album koopt verplicht je jezelf de toekomstige albums van Coldplay ook te kopen. Slechter kan immers niet. Ik zie nog wel de ironie van de combinatie Coldplay met Paradise, maar om daar invulling aan te geven houd ik het voorlopig bij Notplay of ik pak ouder werk uit de kast.

  1. Opeens bedacht ik me dat optreden in dierenpakken ook weer niet zo bijster origineel is. Mijn APK-ers deden het ook al eens en met een veel leuker liedje:

  2. he, Kees, maai je nu het gras voor mijn voeten weg? ik was net bezig aan een lyrische recensie over Mylo Xyloto! maar dat kon jij niet weten natuurlijk. Afijn, check morgen de site nog maar even…

  3. O ja, als het over olifanten gaat, mag hier ook niet het album ‘Goodbye Jumbo’ van World Party (Karl Warllinger, ex-lid van The Waterboys) ontbreken. Wat dacht je van dit liedje:

  4. Via een vriend kreeg ik deze versie van dit nummer van Coldplay door. Het is gewoon veel leuker. Razendknap ook gedaan, hoe die Mike Tompkins dit nummer in z’n eentje zingt, alles met zijn eigen stem. Aan het eind zie je hoe hij dat per stem en ‘instrument’ doet. Geweldige gimmick!

Reacties zijn gesloten.