Recensie: Follow me Down by Sarah Jarosz

Dit jaar 20 geworden en al toe aan haar tweede cd. Sarah Jarosz is een Singer Songwriter in de Folk/Country/Bluegrass regionen. Een zeer talentvolle muzikante die fantastisch mandoline en banjo speelt, haar eigen materiaal schrijft en zich weet te omringen met uitmuntende muzikanten (bv bluegrass iconen Skaggs en Grisman, Dobro gigant Jerry Douglas en Multi-instrumentalist
Darrell Scott).

De combinatie van al die ingrediënten zijn terug te horen op haar in mei uitgebrachte cd. Een lekker fris geluid met veel aandacht voor de instrumentale bijdragen, een mooie stem en veel muzikaliteit. Laat je overigens niet voor de gek houden door de term ‘Bluegrass’. Voor velen is Bluegrass een ander woord voor ‘teveel nerveus gepingel op banjo’s’. Het gaat hier om de meer progressieve Bluegrass waarin meerdere stijlen worden opgenomen. Af en toe klinkt er zelfs wat pop-achtigs door. Op deze cd weet
Jarosz de banjo precies goed toe te dienen. Advies voor verstokte Bluegrass haters: sla nummer 7 over en geniet van de rest. Het is de moeite waard. Vanaf nummer 1 ren ik in ieder geval met haar mee.

Tracklist:
Run away with me
Come around
Annabelle Lee
Ring them Bells. (nummer van Bob Dylan)
My Muse
Floating
In the Balance
Old Smitty
The Tourist. (nummer van Radiohead)
Here nor there
Gypsy
Peace


7 gedachtes over “Recensie: Follow me Down by Sarah Jarosz

  1. Klinkt in ieder geval wel spannend; ik bedoel die recensie dan. En ook een mooie coverkeuze. Ik ben helemaal niet vies van een moppie bluegrass, pro- of regressief…

Reacties zijn gesloten.