nieuwe clip Eins Zwei Orchestra

The 3th official single and videoclip of Eins, Zwei Orchestra, a Dutch Indie-shoegazer band. The song ‘Tonight’ is from the album ‘100 colors’ and was directed by Reinier Sonneveld and Eljee (camera).

14 gedachtes over “nieuwe clip Eins Zwei Orchestra

  1. ‘Ik zie de mensen als bomen wandelen’… Is dat strekking van deze clip? Een beetje vaag hoor.
    Ik vind wel dat Lydia van Maurik een kek koppie heeft gekregen; staat haar goed. En zag ik daar niet Pim van der Werken aan het houthakken en gif spuiten?
    Lekker nummer, maar niet zo’n leuke clip, vind ik althans. Terwijl die Eljee toch wel een hele goede fotograaf is, maar ja, dat is weer wat anders…

  2. het kan niet altijd zo prozaisch zijn als jij graag wilt…;-)
    Ik vind de muziek weer wat minder. Het kan me niet echt grijpen of boeien.

    • Ik houd ook van poëzie hoor en een bepaalde vaagheid, maar dit vind ik eigenlijk een beetje amateuristisch gedaan, wat natuurlijk ook weer een kwestie van budget is. David Cronenberg zou er wel raad mee geweten hebben!
      Heb je trouwens wat met shoegaze, Daniël?

      • Met Daniël bedoelde ik Drost, maar de vraag geldt eigenlijk ook voor The Wolf…
        Volgens mij heeft de laatste een link met CV/Koers en daar zit die Eljee en die Sonnelveld ook bij. Ik vermoed hier een combine…

  3. Tsja, vage filmpjes zie ik hier wel meer voorbij komen. Pas nog één van Sigur Ross… Met een wat groter budget inderdaad.

    Wat de betekenis is, is mij ook niet eins zwei drei duidelijk, maar misschien is dat ook wel de bedoeling. Het zal wel metaforisch bedoeld zijn, zieke bomen en ‘tonight we’ll be truly one’.

    Of ik wat met shoegaze heb? Ik weet niet eens wat dat is. Ik zou dit omschrijven als ‘lekker vrolijke popmuziek’. 🙂
    Maar Reinier is een mattie van me, dus vandaar.

    • Dat is inderdaad contingent ja, maar nu naar eer en geweten: cinematografisch is die Sigur Ros-clip van een grotere schoonheid – in allerlei opzichten – dan dit mislukte bomenavontuur; of niet?

    • Tuurlijk, maar je hoeft geen groot budget te hebben om toch een mooi clipje te maken. Klassiek voorbeeld:

Reacties zijn gesloten.