Mousique herboren

Vanaf vandaag een andere Mousique. Weg zijn de stoere grungy vegen en krassen en dappere rode fonts. Daarvoor in de plek een nieuwe layout met frisse kleuren en een strakke en tegelijkertijd lichtelijk retro vormgeving. Het is maar een huidje natuurlijk en het zal nauwelijks of geen invloed hebben op de inhoud, maar sommige redactieleden hadden toch behoefte aan wat verandering.

Anderen weer niet, maar ja, we leven tenslotte in een democratie, wat inhoudt dat de meerderheid op milde wijze besluiten doordrukt ten koste van een minderheid, die zich over het algemeen na wat gemopper en gesteun gelaten schikt in het moeizaam tot stand gekomen compromis.

Wie echter denkt dat er bij Mousique FNV-achtige toestanden zijn aangebroken hoeft zich geen zorgen te maken; dat is niet zo hoor. Het kan overigens best zijn dat we over een tijdje weer van mening veranderen en ons opnieuw een andere huid aanmeten, en dat is dan weer helemaal politiek correct, nietwaar?

Wie behoefte heeft complimenten te uiten of zijn/haar gal te spuwen over deze move kan zijn gang gaan in de comments hieronder (maar houd het netjes hè!)

68 gedachtes over “Mousique herboren

  1. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste keer bijna opnieuw de site via mijn favorieten ging aanklikken omdat ik dacht op een reclamesite te zijn aanbeland. Het heeft ook wel wat weg van de oude http://www.artistdirect.com/ en doet ook Spotify-achtig aan. Muziek zit dus wel in de lay-out besloten.
    Maarrrr, ik vind hem ook wat kil, onoverzichtelijk en niet direct uitnodigend. Die oude site had meteen een mysterieus vernisje waarbij je al op voorhand zin kreeg in de site. Het was ook heel herkenbaar, terwijl ik nu in een minder herkenbare omgeving zit. Wel moderner en prettiger leesbaar….dat dan weer wel.
    Ik ben dan ook niet tegen veranderingen, helemaal niet, dus ik ga gewoon weer elke dag langs en kijk of het vanzelf went.
    Misschien niet het commentaar waarop je zit te wachten, maar ik zeg het toch!

  2. Het is altijd lastig met een lay-out. Onze site is ook dringend aan een verandering toe, maar welke….daar twijfelen we al tijden over. Dus gewoon de knop omzetten is dan misschien wel het handigst, ten minste als het niet te vaak gebeurt. Je wil toch op bekend terrein aankomen uiteindelijk? En ik neem aan dat ook deze niet in steen is uitgehouwen…dus veranderingen kunnen altijd nog.

    • ja hoor, bij wordpress is dat makkelijk, wij doen alles online en de layout staat in principe los van de content. alles blijft gewoon staan, maar ziet er net even anders uit. dat is dus ook weer makkelijk aan te passen, maar we gaan dat zeker niet elke week doen, dat vinden lezers zeker niet prettig!

  3. Mevrouw de voorzitter,

    Eén keer raden wie er niet zo enthousiast was over de nieuwe lay-out… En dat is hij nog steeds niet. Hij was erg gehecht aan de oude lay-out, mooi verwoord door prof JW. Hij vindt ook die grijze ruitjes niet echt een verbetering. Maar… hij blijft net zo vaak komen hier!

  4. ja die vind ik wel mooi/beter

    je hoeft je overigens van mij niets aan te trekken hoor, want ik kom toch wel langs 🙂

    het is meer een gevoel; die oude site zei me meteen: een stel oprechte liefhebbers die iets moois samen hebben…

    deze nieuwe is strak, mooi en oogt gewoon meer professioneel, maar wat ik eerder zei: het is gewoon even wennen…en je merkt vanzelf of het aantrekt of afstoot!

  5. daarom is het ook zo fijn dat niemand hier een blad voor mijn mond neemt. ook voor andere lezers geldt: we horen graag wat je ervan vindt!

  6. overigens laat ik ook zeggen wat ik mooi en beter vind aan de ruitjes: dan krijgt het meer van een prikbord, gewoon een muur waarop leuke berichten worden geplaatst….dat had die oude site ook; dus hoe subtiel het ruitje ook, het werkt

  7. Zouden ze het bekokstoofd hebben op hun beruchte Mousique-avondje? Degenen die daar niet bij waren, zijn het meest kritisch… (ik had graag wat Wilderiaanse qualificaties gebruikt, maar het moest hier fatsoenlijk en netjes blijven)

    • zie je wel, jullie zijn gewoon allemaal tegen mij, dat is het!
      maar wacht maar, als mijn haar weer eens is aangegroeid dan zet ik het rechtop en laat ik het blonderen. kijken wie er dan nog piept! zo.

      en nu ben ik er helemaal klaar mee, en ga ik een afzakkertje nemen.

    • Precies! Ik zei het toch… (gna, gna, gna)
      Ik ben ook niet van plan om de komende drie uur – want zo laat gaat die Broek naar bed volgens mij – telkens zijn comments spamvrij te maken en toe te voegen. De beveiliging is hier zeker ook verscherpt. Dat krijg je met zo’n geblondeerde gast.

  8. vertellen jullie ook nog even wat jullie hiervan vinden: bovenaan de hoofdpagina heb je nu een rijtje met de laatste posts. is dat handig of juist niet?

  9. Beetje dubbelop misschien, omdat je op de eerste pagina toch wel ziet wat de laatste posts zijn. Die staan daar namelijk onder elkaar. Aan de andere kant ziet het wel weel aardig uit op die verder wat steriele lay-out (of had ik dat al gezegd? ;-))

      • Da’s dan wel weer gelukt. Aan de andere kant is hier voor zakelijkheid gepleit en iets dubbelops vind ik weer niet zo zakelijk. O gruwelijk dilemma!

    • Zo, is dit een categorische imperatief? Of een profetisch woord, dat slechts te gehoorzamen valt?

  10. kijk, maar: dit kan ik bijvoorbeeld ook doen: een slicky banner bovenaan plaatsen.
    maar ik geloof niet dat ik het erg mooi vind, zal ik het maar weer weghalen?

    • En weer zo’n commando! Is dat Rotterdams ofzo? Ik ga mijn pistool maar eens trekken, geloof ik.

  11. Mag ik even interrumperen? Ik heb dat vandaag even gevolgd hier op mousique. Maar ik vind dat echt ronduit asociaal taalgebruik wat jullie hier bij dit topic gebruiken. Asociaal!
    Bij deze: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

    • Hé Daan, jij komt zeker uit diezelfde plaats als die Damschreeuwer! ’t Is zeker besmettelijk? Dan houd ik meer van dit geschreeuw:

      • Ik verwees idd naar de interrumpering op 4.10 in dit filmpje:

        Verder zit ik hier in Eindhoven (ja, daar kom ik vandaan) met mijn moeder in de woonkamer en ben ik erg bang om je schreeuwlinkje aan te klikken, Kees.;)

      • Ik weet dat je uit die lampies-stad komt, maar je kamert toch in 020? Vandaar mijn opmerking. Wat die link betreft, gewoon doen: eventjes ervaren. Misschien rent je moeder wel de kamer uit en neemt ze en passant nog wat stoelen mee in haar spurt. Een soort Dam in het klein. Geef ik daarna een moppie troostmuziek.

      • Dat is correct! Ik ben inmiddels Amsterdammer. Maar die damschreeuwer klinkt een beetje Noordelijk. Mijn moeder is niet weggerend, maar ze wil wel troostmuziek. Ze keek geërgerd.;)

  12. Hoe lang kon ze het aanhoren? Meer dan 10 seconden? Eigenlijk is dat hele nummer te mooi om voortijdig af te breken. Maar goed, hier is de verstilde cover van Depeche Mode’s ‘Enjoy the Silence’, uitgevoerd door Sylvain Chauveau:

Reacties zijn gesloten.