Video: Spinvis Overvecht

Er was al een demo-opname, maar nu is de uiteindelijke studioversie er. Ik heb het over Overvecht van Spinvis. Dit liedje staat op Tot Ziens, Justine Keller, het nieuwe album van Spinvis dat op 7 november a.s. zijn release krijgt. Als Overvecht illustratief is voor het gehele album, dan wordt het een stemmige en zwaarmoedige plaat. Of om een cliché te gebruiken: een echte herfstplaat. Ik zie er wel naar uit. Tot dan kunnen we het doen met dit mooie kleine liedje, ondersteund door gitaar, viool en cello. Van die beelden word ik trouwens ook erg rustig.

8 gedachtes over “Video: Spinvis Overvecht

  1. Ben al een tijd verliefd op dit nummer! Ik kijk enorm uit naar het nieuwe album. Zwaarmoedig kan het wel worden gezien de thematiek: oorlog, angst, etc. Aan de andere kant is er ook goed nieuws:

    • Spinvis als boodschapper van het eu-aggelion… Tja, het goede nieuws is op z’n minst ironisch bedoeld. Want het is een ode aan de vergankelijkheid. Ook een mooi liedje, Daan!

      • Ach, zo ga je toch van de vergankelijkheid houden.:-) Ik ben benieuwd hoe die op het album gaat klinken. De simpele versie vind ik mooier dan deze:

    • Zeker een fijn nummer, Daan. De release van het nieuwe album kan me niet snel genoeg komen. ‘Wachten duurt lang, lang, lang’, zou Bert van Sesamstraat zingen.

      • Het album is gelekt. Ik heb ‘m gedownload (kopen ga ik ‘m toch wel!). Het klinkt zeer aangenaam. Lichter dan ooit (op het eerste gehoor), meer pop, minder experiment, nog steeds poëtisch. Binnenkort eens goed de teksten bestuderen.

Reacties zijn gesloten.