Middle Brother by Middle Brother

Moet het nog even kwijt op dit late uur … ik heb er weer een broertje bij, een middelste broertje zelfs. En dat op mijn leeftijd!
McCauley, Goldsmith and Vasquez of met andere woorden, de grote jongens van Deer Tick, Delta Spirit en Dawes. Een beetje zo’n superteam als Monsters of Folk dus.
En wat klinkt dat lekker. Meteen verkocht bij het eerste nummer.

De avonden beginnen alweer vroeger, de kleine lampjes aan en laat Middle Brother maar toe in het gezin. Ze brengen een heerlijke mix van Folk, Alt-Country, Singer Songwriter en zelfs wat Rock ’n Roll. Wat mij betreft nu al mijn herfstmuziek. En zeg nu zelf, wat klinkt er beter in de herfst dan het nummer ‘Theater’ met de woorden: “Oh this life won’t tell you nothing, nothing but lies.” Ik voel de blaadjes al vallen.
En wat te denken van het nummer Blood and Guts:

If you’re breaking my heart
You wont get no help from me
But I kinda wish it would work
I think a broken heart is what I need.

If I’m gonna sing with blood and guts
Then try to help me on my way
I wanna sing with blood and guts
Instead I push them away.

Ach, het is niet literair hoogdravend en heeft niet zo’n hoge kwaliteit als de Monsters of Folk, maar leuk is het wel. Na de herfst kan ik mijn middelste broertje gewoon weer opbergen en dat kan niet met die andere twee. Laat de herfst maar komen.
Op Grooveshark is ie in z’n geheel te beluisteren.

9 gedachtes over “Middle Brother by Middle Brother

  1. Gefeliciteerd met je nieuwe broertje, David! Leuke recensie. Je bent aardig bezig de laatste dagen. Het is inderdaad lekkere avond- cq herfstmuziek. Ik krijg spontaan trek in een glas Bourbon. Tegelijk is het ook niet heel verrassend, maar ja: dat hoeft ook weer niet altijd (je merkt, hier waait nog steeds de milde wind).

    • Ik houd het ook alleen bij een geestelijke zin, want door de week drink ik geen alcohol. Whiskey is bij mij trouwens een typische zondagavond-drank. Het past perfect bij de rust en recreatie die deze dag voor mij heeft en houdt.

  2. ‘Listen for a while to the neighbours having sex’

    Zo’n zin verwacht je niet. Maar wel herkenbaar, hoewel het in ons geval geen vrijwillige keuze was. Maar ja, dat heb je met dunne muren. Genant is het wel.

    • Herkenbaar uit de tijd dat wij in een flat woonden; de bovenburen. Het is een wonder dat ze niet door de vloer zakten!
      Ik ben blij dat ik tegenwoordig vrij (!) woon…

  3. interessant. Ik vind deer tick erg leuk. Die snerende zang is uit duizenden herkenbaar. Bedankt voor de tip

  4. ik heb de cd nu een tijdje in huis en draai ‘m vaak en met veel plezier. Catchy liedjes, en de snerende zang schuurt lekker aan je ziel. Waar americana kan neigen naar saaiheid, doen zij dat iig niet!

Reacties zijn gesloten.