Video: Jonas David ‘Umbrella’ (Rihanna Cover)

Wonderen bestaan nog! Zie hier het bewijs: hoe een hitsig nummer van Rihanna kan worden tot een intimistisch liedje, waarin het werkelijk regent. Jonas David is het gegeven in deze prachtig uitgevoerde cover:

16 gedachtes over “Video: Jonas David ‘Umbrella’ (Rihanna Cover)

  1. Inderdaad een mooie cover! Sterker dan het origineel. Bijzonder om zo’n nummer op zo’n manier te coveren. Die gastrol van Jay-Z in het nummer van Rihanna is trouwens echt een lachertje. Maar heb je gezien hoe vaak die clip bekeken is? 44647294 x (!)

    • Ach schoonheid zit ‘m niet in de aantallen, anders kunnen wij hier ook wel stoppen…

      Enne, Jay-Z kent ook z’n zwakke momenten (wel meer mannen als het om vrouwelijk schoon gaat ;-))

  2. Prachtig! Ik ben sowieso al erg gecharmeerd van Jonas David. Nog zo’n opmerkelijke vind ik de cover van Beyoncé’s ‘Crazy in Love’ door Antony & the Johnsons:

    Overigens zingt Rihanna ook op het volgende Coldplay-album. Er gingen destijds geruchten dat Coldplay in een kerk bezig was aan een nieuw album dat meer richting Parachutes zou gaan. De twee singles doen anders geloven.

    • @ Daan: goed hier weer van je te horen. Die Beyoncé-cover ken ik. Heel mooi. Maar je bederft de hele prachtig opgebouwde sfeer hier door over Coldplay te beginnen. Die singles althans zijn bagger in het kwadraat. Zo, dat is er uit, nu weer aandacht voor de ware esthetiek!

      • Haha, ik ben hier nog regelmatig hoor. Alleen houd ik niet alle discussies bij. Het is hier erg druk de laatste tijd.;-)
        Mijn excuses dat ik begon over Coldplay.;-) Ik wil niet de sfeer hier vernaggelen Hun laatste single vind ik stiekem ergens wel om aan te horen. Beter dan die van daarvoor.
        Maar goed… de wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit: nummers van Rihanna en Beyoncé kunnen in een goede uitvoering erg mooi worden (en heel misschien kan zelfs een Coldplaynummer met Rihanna wel goed uitpakken). Nu heb ik het dus toch weer over Coldplay gehad.
        Maar jij kon het album van Jonas David toch niet waarderen, Kees? Of is er op dit punt ook een wonder gebeurd? Probeer anders gewoon nog even filmpje:

        Jammer overigens dat hier de mooie achtergrondzangers ontbreekt die wel op Flevo aanwezig was. Maar goed: je moet de muziek ook eerlijk de kans kunnen geven zonder daarbij afgeleid te worden door andere factoren dan de muziek.;-)

      • Die Jonas David is inderdaad niet mijn meest favoriete artiest – had ik dat hier ooit gezegd? jij hebt een formidabel geheugen, broeder! – en dat bewijst dit tweede liedje. Ik vind het een beetje voorspelbaar en die hoge stem kennen we nu ook wel. Die Rihanna-cover vind ik echt stukke beter én spannender.
        Jij bedoelde een mooie zangeres op de achtergrond? Daar heb ik dan weer niets tegen… 😉 Natuurlijk weer puur in esthetisch opzicht.

      • Jazeker, hier is ze aanwezig:

        Maar, uh, het blijft wel een muziekforum, hè. 😉

        Jonas David is al een keer aan de orde gekomen bij een Bon Iver-topic. Daar heb je er al eens iets over gezegd. Het liedje dat ik hierboven heb geplaatst, is op het album één van mijn favorieten. Maar goed… ik zal je niet langer proberen te bekeren.

      • Ah, de lookalike van Chantal Janzen! Hoeveel deze aanzienlijk meer verlegen is en wel erg vaak door haar haar strijkt. Jazeker, ik heb even studie van haar non-verbale kwaliteiten gemaakt. Zangtechnisch blijft ze behoorlijk in de schaduw van Jonas Baardmans.

  3. ach Coldplay, daar verwacht ik echt niets meer van. maar goed, de wonderden zijn de wereld nog niet uit, al doet een samenwerking met Riahanna het ergste vermoeden…

    overigens, als alle pubermeiden net als mijn dochter de liedjes van hun favoriete artiest constant via youtube beluisteren dan snap ik wel waarom die clipjes zo vaak `bekeken’ worden.
    ik heb haar al eens geprobeerd uit te leggen hoeveel energie die constante datastroom eigenlijk kost, maar ik geloof niet dat het heel erg blijft hangen …. 😦

  4. wordpress ondersteunt niet alle video-formaten. youtube in elk geval. kijk anders even onder het icoontje video’s plaatsen, daar zie je hoe je per platform video moet integreren. ik weet het verder ook niet.

Reacties zijn gesloten.