Video: St. Vincent Cruel

St. Vincent (het pseudoniem van Annie Clark) heeft al twee bijzondere albums uitgebracht: Marry Me (2007) en Actor (2009). Binnenkort verschijnt haar derde album Strange Mercy, dat hier al volledig te beluisteren is. Ze begon ooit als protegé van Sufjan Stevens, maar staat intussen voldoende op haar eigen frêle benen. Ze maakt intrigerende en eigenzinnige muziek. Die kwalificaties kun je zeker ook geven aan de nieuwe single Cruel met bijbehorende videoclip. Het wrede lot van een surrogaat-moeder, of zoiets….

7 gedachtes over “Video: St. Vincent Cruel

    • Tja, op eenzame hoogte hè… en dat voor zo’n fijn poppetje, als ik het zo zeggen mag. Stiekem vind ik het ook een hele mooie vrouw (dat komt vast, omdat ze een beetje op mijn eigen vrouw lijkt):

  1. Pingback: the new indie queens « mousique

  2. Op Pitchfork kwam ik een viertal prachtige uitvoeringen tegen van liedjes van St. Vincents vorige album. De locatie is misschien nog mooier: een kapel op een begraafplaats in Brooklyn/New York. O.a. Grizzley Bear en Jonsi speelden hier ook al eens. Pitchfork heeft die opnamen een mooie naam gegeven: Cemetry Gates. Kijk en huiver (daar St. Vincent aanklikken):

    http://www.pitchforkmedia.com/tv/cemetery-gates/

  3. Pingback: Recensie: St Vincent Strange Mercy « mousique

Reacties zijn gesloten.