zomer 2011 new stuff mix by peTer

Bij wijze van proef heb ik eens een mixje gemaakt van nieuw materiaal. Als het bevalt ga ik dat misschien vaker doen. Je kunt de mix beluistern op soundcloud of via onze eigen luisterpaal bovenaan de linker sidebar. Veel luisterplezier!

dit zijn de gebruikte tracks:

King Creosote & Jon Hopkins: john taylor’s month away
Loney Dear: d major
Bon Iver: holocene
James Vincent McMorrow: this old dark machine
Cloud Control: there’s nothing in the water
Beirut: santa fe
Radiohead: little by little (Caribou remix)
Kaat Hellings: siren song
The Unthanks: queen of hearts
Mogwai: hound of winter
Scott Matthews: obsession never sleeps
A Winged Victory For The Sullen: steep hills of vicodin tears

34 gedachtes over “zomer 2011 new stuff mix by peTer

    • Idd en waar is Other Lives gebleven, jouw/onze band???
      En over Gillian Welch zullen we het maar niet hebben, want die houd ik wel voor mijzelf!

      • Ja, verhip, Other Lives? Maar die heb jij waarschijnlijk ook al veel langer in je bezit. Officieel is de cd nu uit….doet niets af aan je fraaie mix overigens.
        Beirut klinkt voor het eerst als een normale band. Een goede band welteverstaan. Ik heb de promo binnen, volgende week online. Enne ik heb ook de cd van A Winged Victory For The Sullen te recensie binnen (psst: zoooo mooi) 🙂

      • Ik heb Peter toch al eerder een digitale vochtvreter genoemd, waar het maar lekt, heeft hij het al opgeslurpt. En ik maar netjes wachten… Intussen is mijn budget al drie keer op!
        En dan heb je ook nog van die gasten die het allemaal in de schoot geworpen kregen. Ik voel me net Calimero!

  1. veel luisterplezier, en ik ben van plan ook eens naar jouw radioshow op maandagavond te gaan luisteren.

    • Zit ik net maandagavond op een drie-daagse cursus. Ik had graag eens met je willen sparren via de chat. Is echt een leuke bijkomstigheid daar bij die fraaie muziek. Maar goed, Mousique is soms ook net een chatroom! 😉

    • Laat even weten als je de playlist vantevoren wilt ontvangen. Je kunt ook altijd inloggen in de chat waar ik live typ wat ik draai. Het zal een stuk stiller zijn zonder ene Cornelis 😉

      • ik ga proberen te luisteren en dan zal ik me ook op de chat wel roeren, om de afwezigheid van de dominee een beetje te compenseren…

      • nee helemaal niet luidruchtig; een prettige aanvulling en het meeste dat je zegt gaat erin als een preek….en vroeger werd het misschien stil als de dominee voorbij kwam, maar niet als de dominee zelf veel praat natuurlijk

        hoe hoog is jouw kast eigenlijk 🙂

      • Douce points!
        Mijn kast ga ik zo eens opzoeken om het betoverde land achter mijn oogleden op te zoeken. Want we zijn niet allemaal gezegend met zulke hazeslaapjes als Napoleon, Churchill en ene JW. The Innocence Mission heeft trouwens een alleraardigste cd met slaapliedjes gemaakt (gratis tip voor Peter!)

      • een dominee hoort zichzelf nou eenmaal graag praten…

        die cd met slaapliedjes, is dat niet hun laatste?

  2. Ik plaagde maar wat, ook al is de cd in NL pas net officieel uit. Heb jij weer, zo’n release die 2 jaar blijft hangen 🙂

    Ik zal mijn best doen er wat moois van te maken maandag!

  3. Other Lives heb ik inderdaad al weer een hele tijd binnen, ik snap niet waarom ze in deze tijd nog zoveel tijd laten bestaan tussen releases in verschillende landen, dat is toch hopeloos achterhaald.

    overigens, ik download wel veel, maar ik koop nog meer hoor! en downloaden voor eigen gebruik mag nog steeds gewoon in NL, dus ik heb daar geen enkele moeite mee. er is ook geen enkele platenzaak meer waar je nog onder het genot van een kopje koffie een cdtje kunt beluisteren.

  4. Ja ik begrijp dat ook niet. Een enkele keer is het een kwestie van een distributieprobleem, maar zeker bij bestaande, bekende bands is het volslagen zinloos. En heel veel labels hebben ook bewust een Europese, UK en VS release…why?

  5. Intussen de hele lijst beluisterd en hij is werkelijk schitterend. Meest verrassende: Mogwai dat zingt! Normaliter niet hun sterkste kant – vandaar dat ze dat ook niet vaak doen – maar hier pakt het verrassend goed uit, zelfs heel gevoelig. Enige dissonant vind ik Radiohead. Die zijn echt de weg kwijt en daar kan zelfs een talent als Caribou niets aan veranderen. Wat een neuzelnummer is dat toch weer geworden. Maar gelukkig is het maar één smetje op een verder prachtig blazoen.

  6. ja leuk he, Mogwai kan ook zingen…
    tja, ik wilde persé een remix erbij doen voor Kees 🙂 en ik had alleen die remixes van het nieuwe Radiohead album. ben het met je eens dat het niet echt super is (de remix dan) en ook de anderen vind ik niet echt geweldig, maar ik ben dan ook geen fan van remix-albums zoals je al weet…

    • Dat is dan weer heel aardig van je met die remix, maar dan zou ik hier blijer van geworden zijn (ook een stuk zomerser):

  7. en Kees is zo te zien lekker aan het genieten van wat ouderwets gitaargeweld van Tourniquet. heb de band jaren geleden wel eens live gezien en dat was indrukwekkend.

    • Klopt! Zat in een zelf samengesteld pakketje bij Amazon.de. Cd is al weer uit 2003, maar dit is metal zoals het hoort te zijn: lekkere riffs, onvoorspelbare breaks en ook nog eens inhoudelijk niet van dat gekoketteer met het diabolische, integendeel. Vette plaat!

  8. Pingback: new music sept. 2011 & mix « mousique

Reacties zijn gesloten.