Get to France!

Vanaf maandag laat ik voor een kleine drie weken hier verstek gaan. Reden: een verblijf in la douce France. Ons huis blijft bewoond, omdat mijn ouders traditiegetrouw op ons nederige stulpje passen. Maar ze passen niet op Mousique (hoewel jullie nog zouden staan te kijken van de muzieksmaak van mijn verwekkers…).  Goed, terzake: we reizen dus af naar de Franse Drôme. Vandaar onderstaand dromerig nummer. Nee, het is niet dat liedje van Mike Oldfield samen met Maggy Reilly. Het is een nummer van Mogwai. Deze Schotten kunnen zeer luidruchtig voor de dag komen, maar hier laten ze zich van hun meest tedere kant horen: piano en strijkers. Het is een voorproefje van de komende Ep Earth Division. Het melancholische nummer past wel bij mijn gevoel van weemoed omdat ik jullie hier drie lange weken niet zal ontmoeten én ik ook zal moeten afkicken van mijn Mousique-verslaving. Het leven is hard.. en eveneens ontspannend en zeer genietbaar. O, vreemde paradox. Daarom: get tot France!

13 gedachtes over “Get to France!

  1. Een hele fijn vakantie! Je laat ons in ieder geval achter met een prachtig nummer! Meer in de lijn van hun werk met de Kronos Quartet (The Fountain) en hun soundtrack (Zidane)

    • Hé, die soundtrack ken ik wel, maar die samenwerking met het Kronos Quartet niet. Maar goed, die gasten van dat kwartet hebben wel een hele uitgebreide discografie!

    • Zeker mooi JW! En hier wel met climax… Ook wel typische filmmuziek trouwens. Na mijn vakantie schrijf ik een artikel over filmmuziek, bij deze beloofd. Nu mijn eigen soundtrack maken :-)!

  2. Goede vakantie Kees! Veel plezier in de Fnac. En bedankt nog voor je mooie recensie van Gilian Welch. Ik was nog niet in de gelegenheid om eerder te reageren, maar heb er van genoten!

    • Ha, nu klinkt het net alsof ik drie weken in de FNAC ga rondhangen… Dat zal m’n vrouw leuk vinden ;-). Maar ik ga zeker ook genieten van het land (iets minder van de inwoners…), de vruchten van het land, de natuur en de cultuur, m’n kistje boeken én sigaren en natuurlijk m’n muziek via iPod en Monster Beats Studio (dr. Dre) koptelefoon.
      Wat Gillian Welch betreft: graag gedaan. Volgens mij is deze dame een gezamenlijke liefde van ons!

  3. Ben blij dat je er weer bent, Kees. Goede tijd gehad? La Drôme is mooi. Ben zelf ook niet gek daar vandaan geweest.

    • Dank je Daan! Heerlijke tijd gehad. Prachtig weer en echt genoten van de vruchten van het land en het kunstzinnige resultaat van ’s mensen hand.
      Waar zat jij dan? Enne… hoe was het op Flevo? Aangezien we donderdagavond heel laat thuis waren, had ik geen puf meer om nog voor een dag of zo te komen. Ik had wel graag As I lay dying bijvoorbeeld gezien en Listener leek me ook wel boeiend.

      • Wij zaten vlakbij Forcalquier (Alpes-de-haute-provence). Mooie omgeving. Nog bedankt voor je boekentips. Die gaven de vakantie net wat extra’s.:-)
        Flevo was schitterend: kerstshow van BFS, Listener, Psalters. As I Lay Dying heb ik dan weer niet gezien.;-) Verder ook een verrassende dienst op zondag. O.a. Arjen van Wijk, Lydia van Maurik-Wever en Jeroen van der Werken deden de muziek. ‘Awake my Soul’ van Mumford and Sons, ‘Up on a Mountain’ van The Welcome Wagon en Johnny Cash. Echt schitterend gedaan. En ook een goed verhaal van iemand die zijn carrière opgaf om in zijn kerk te gaan werken. Geen oppervlakkige meuk dus!

  4. Mmm, dat klinkt heel goed wat Flevo betreft. Toch heel wat gemist, maar ja: ik hoorde ook al vergelijkbare verhalen over Haldern Pop met een excellente Fleet Foxes (die op Lowlands ook weer heel goed waren). Maar ja, drie dagen op zo’n festival vind ik wat veel van het goede, ik heb volgens mij dan geen benen en rug meer over (en over de oren hebben we het maar niet…).
    Bovendien ben ik ook niet zo heel erg van de massa’s. Ik geniet meer bij een kleinere setting, waar ik het wit van de ogen van de muzikanten kan zien en het spuug op m’n hoofd zie neerdalen.

  5. ik zit net de hele ep te beluisteren (alweer een uitgelekt….)
    het is mooi en haast on-Mogwai en zeker on-aards!

    • jij bent echt een digitale vochtvreter!
      Ik wacht de officiële release wel af, maar goed om te horen dat-ie zo mooi is!

Reacties zijn gesloten.