Mousique of maniakaal?

Muziek kan ook voor verwarring zorgen. Zo ook onderstaand filmpje uit Korea (waarschijnlijk het noordelijk deel). Speciaal voor de gitaristen onder ons…

8 gedachtes over “Mousique of maniakaal?

  1. Dit is N. Koreaanse propaganda. Die kinderen spelen gewoon met een geluidsband … toch …? Dank trouwens voor je tip.

  2. Natuurlijk is het N. Koreaanse propaganda, maar of ze met geluidsband spelen weet ik niet.
    Toch heb ik altijd een zwak voor Koreaantjes. Faithless trouwens ook:

  3. Tja, da’s het lastige van digitale communicatie: de mimiek en klankkleur in de stem ontbreekt.
    Mijn kinderen vinden het filmpje helemaal geweldig trouwens.

  4. wat is het verwarrende dan? Dit bewijst alleen maar het gelijk van de tijgermoeders. En van de kinderen weet je niet wat ze ervan vinden; glimlachen doen ze toch wel.
    Het is wel een dilemma: moet je kinderen kinderen laten zijn, of ze al heel jong allerlei talenten laten ontplooien? En gaat dat dan ten koste van hun kind zijn? Of juist niet?
    Dus het is idd verwarrend…
    Voor westerlingen is die eeuwige glimlach ook nogal verwarrend. Wat vinden ze nu echt?
    Ik denk dat ze wel trots zijn, maar dat als ze 30 zijn, ze denken: ik heb dit leven niet gewild. Of in ieder geval de keus willen hebben. Tja..

    • Die tijgermoeders ja: ook ooit dat artikel in Trouw gelezen?
      Die ‘tijgermoeders’ (en -vaders!) heb je ook in Nederland. Gisteravond op Brandpunt ouders van topsportende kinderen. Man, dan krijg je ook de tranen in je ogen.
      Maar het dilemma tussen kind zijn en talent ontwikkelen heb je mooi geschetst. Ik vond het in eerste instantie eigenlijk vooral een grappig filmpje: die enorme gitaren, die beweginkjes, dat rare decor, enz.
      Noord-Korea heeft natuurlijk ook een andere kant: http://www.seoultrain.com/

  5. en dat is dan weer heel Westers gedacht, natuurlijk…
    ik denk dat wij die cultuur gewoon niet kunnen begrijpen.

Reacties zijn gesloten.