Recensie: The Game by Das Pop

Deze cd kwam ik tegen in de bibliotheek. Meegenomen vanwege het opvallende hoesje. De Vlaamse groep zelf was me onbekend. Na enig speurwerk kwam ik erachter dat dit hun 4de cd is sinds de start in 1998. De groep bestaat uit Bent van Looy (zang), Reihard Vanbergen (gitaar), Niek Meul (bas) en Matt Eccles (drum).
En eerlijk is eerlijk, ik vind het een leuke verrassing. Opgewekte energieke brits klinkende pop met een flinke scheut 80’s. Schaamteloze powerpop zoals ik ergens las. Elf nummers waar, zo te horen, veel zorg aan is besteed. Rustpunt kent de cd, op het nummer ‘The Thunder’ na, eigenlijk niet en dat is helemaal niet erg. Na een paar keer luisteren blijven de melodieën en het enthousiasme van de muziek hangen en doet je besluiten om nog een keer te luisteren.
Kanshebber om mijn zomerplaat van 2011 te worden.

Tracklist
1 The Game
2 Skip The Rope
3 Flowers In The Dirt
4 Girl Wolf
5 Fair Weather Friends
6 Wronging The Rights
7 I Me Mine
8 The Thunder
9 Gold
10 A Kiss is not a crime
11 Yesterday

Nog even een linkje naar een artikeltje waarin Bent van Looy aan het woord is: http://www.nu.nl/muziek/2538995/vluchtigheid-popmuziek-beangstigt-das-pop.html

3 gedachtes over “Recensie: The Game by Das Pop

  1. ik ken de band nog van I ♥, hun eerste studiocd. toen vond ik het een beetje gehyped, en heb ik er verder ook geen aandacht meer aan besteed. maar iedereen verdient een tweede kans en aangezien ze inmiddels 3 cd’s verder zijn zijn ze blijkbaar toch een blijvertje. ik ga me er eens in verdiepen. bedankt voor de tip, David.

Reacties zijn gesloten.