recensie: Tamer Animals by Other Lives

Stop Tamer Animals, de tweede cd van de band Other Lives (release vandaag) in je cd-speler, schakel `repeat’ in, volume op 10, dim het licht en ga onderuit op de bank liggen. Sluit je ogen, waan je in een open cadillac of een 4-wheel drive op een zich traag door een desolaat landschap slingerende autoweg; geen andere weggebruikers in de verre omtrek. Deze weg leidt nergens naartoe, is een doel op zich. Laat jezelf zo lang mogelijk in een roes wegzinken, probeer niet het einde van het ene nummer en het begin van het volgende te onderscheiden, laat het over je heen komen, voel de melancholie, ervaar de schoonheid, leef je eigen droom. Laat de soundtrack je fantasie leiden. En als je dan, diverse eeuwigheden later, eindelijk wakker wordt, zal de wereld nooit meer hetzelfde zijn.

28 gedachtes over “recensie: Tamer Animals by Other Lives

  1. heb de cd gister (eindelijk) via de post ontvangen. savonds, toen de kinderen naar bed waren, meteen opgezet, en heerlijk in gezwelgd. wordt de repeatknop van mijn cd-speler ook weer eens gebruikt.
    wat een heerlijke cd, wat een band!
    wie haalt ze een keer naar Nederland?

  2. ik heb de plaat nu ook binnen. Inderdaad een warm bad. En het zorgt ervoor dat ik de geniale plaat ervoor ook weer eens opzet. Sympathieke band!

  3. die eerste plaat heb ik ook besteld, kan niet wachten tot ie op de mat valt…
    er is zoveel aanbod in het indie-circuit, maar Other Lives is dan wel zo’n band die met kop en schouders boven de rest uitsteekt qua kwaliteit en originaliteit.

  4. nee daar ga ik niet heen; ik houd niet erg van massale bijeenkomsten…en daarnaast verwacht ik any day now mijn vierde koter, dus even geen polonaise op korte termijn 🙂

    • Haha, zelfs als ie het heeft over de geboorte van zijn vierde kindje spreekt ie nog in songteksten (Any Day Now) 😉
      ik hou ook niet van grootschalige evenementen, ga liever naar een klein en intiem concert in Rotown dan naar LL of PP.

      anyway: veel sterkte met de geboorte, hoop dat alles goed zal gaan.

  5. ik moet zeggen dat ik de plaat veel draai, sinds ik ‘m binnen heb. Hij gaat niet vervelen.
    @JW: succes met de geboorte en alles wat erbij komt kijken

  6. Dank!
    Any day now…niet eens bewust, maar inderdaad een prachtplaat van The Legendary Pink Dots 😉

    Ik heb beide cd’s van Other Lives al een tijd in bestelling staan….hopelijk zaten ze niet in dat afgebrande pakhuis van Sony, waar ook al het PIAS materiaal lag.

  7. Deze schijf staat nu op de Luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/44997858#luisterpaal.44997858
    en ik moet zeggen heren: jullie loftuitingen zijn terecht! Prachtige plaat. Ik was eerlijk gezegd van tevoren wat sceptisch, maar toen ik afgelopen maandagavond bij Jan Willem op Senzor Radio al ‘As I lay my head down’ hoorde, was ik al voor de helft om. Nu ik de rest van het album gehoord heb, gaat deze op mij nog aan te schaffen lijstje (zucht, dat is al zo lang…).

    p.s. hoorde dat ze ook een behoorlijk indrukwekkend optreden op Lowlands hebben gegeven.

  8. nog een reden waarom ik eigenlijk wel naar Lowlands had moeten gaan, maar ja, ik houdt nu eenmaal niet van dergelijke grootschalige evenementen.

    • ‘jouw’ bandje Cloud Control werd daar trouwens door de één de hemel ingeprezen; de ander vond het weer ronduit vals. Ik heb er geen beelden op tv van gezien. Wel Fleet Foxes (geweldig) en Elbow (ook goed, hoewel die maniertjes van Guy Harvey me intussen een beetje tegen beginnen te staan; het is dat de man zo’n geweldige stem heeft en die band enorm goed ingespeeld is). Ik heb trouwens hetzelfde met dat massale.

  9. nou nou, `jouw’ bandje. het is een leuke ontdekking, maar om nou te zeggen dat ik het iedere dag draai, nee. ik twijfel nog of ik naar het concert in Rotterdam zal gaan.

    • ik noemde in de chatbox bij Senzor Other Lives wel jouw bandje. JW reageerde direct door te zeggen dat het ook ‘zijn bandje’ was. Ik vond het best. Ik vind het wel mooi als mensen zo’n nauwe band met uitvoerende artiesten krijgen. Dat maakt me zelfs warm in deze kille tijd.

  10. misschien wil JW wel mee naar het concert? ik vind het altijd zo sneu om alleen te gaan, maar de meeste vrienden die houden nu eenmaal van andere muziek 😦

    • Daar moet wel eerst een kind gebaard worden… enne komen die mannen van het andere leven (wat een mooie bandnaam eigenlijk; je zou er zo een preek over maken ;-)) dan spoedig in Nederland optreden? Of hebben we het over Cloud Control? Ik weet niet of dhr. Broek daar wel zo van gecharmeerd is…

  11. sorry, spraakverwarring; Other Lives is inderdaad wel `mijn bandje’, hoewel ik ze eigenlijk pas ken sinds Daniel Drost me er ene keer iets van liet horen (van hun vorige cd dan, die ook erg goed is).

    en ik weet niet of en wanneer OL nog eens optreedt in NL, maar anders zou ik er zo heen gaan.

    • En volgens mij zou JW je dan vergezellen, evenals Daniël Drost. Sterker nog: ik zou er zelfs voor te porren zijn. Maar volgens mij is dit allemaal dagdromen.

  12. Ik zou inderdaad zo meegaan! Lijkt me een mooie gelegenheid ‘onze’ band in goed gezelschap te zien 🙂

    Maar voorlopig zie ik ze alleen staan in Parijs en de UK…en daarna weer terug naar de VS…maar op een dag heren…

  13. Als jij het voor ons nu eens een beetje in de gaten houdt… (dan mag je ook nog het concertverslag schrijven; is dat een gunst of niet?)

  14. Pingback: Jaarlijstjes 2011 « mousique

Reacties zijn gesloten.