Soundtrack voor de zomer van 2011

Nu het zomerweer reeds in volle glorie doorbreekt krijg ik weer de onweerstaanbare behoefte aan bijpassende muziek: een soundtrack voor de zomer. Genoeg zomers spul te vinden in de indie-bakken, dus hier mijn persoonlijke indie-zomer-soundtrack voor 2011:

01. Crystal Fighters: plage
02. Iron & Wine: walking far from home
03. Dazzled Kid: embrace
04. Brett Dennen: make you fall in love with me
05. Friska Viljor: larionov
06. Ben L’Oncle Soul: soulman
07. Marike Jager: traveller
08. Selah Sue: this world
09. Architecture In Helsinki: contact high
10. Foster The People: helena beat
11. The Strokes: taken for a fool
12. The Vaccines: if you wanna
13. Bye Bye Bicycle: noordpool
14. Smith Westerns: weekend
15. Radiohead: lotus flower
16. Noah & The Whale: life is life
17. Elbow: open arms
18. Fleet Foxes: battery kinzie
19. Howe Gelb & A Band Of Gypsies: 4 doors maverick

20. bonus track: Kraak & Smaak: call up to heaven

17 gedachtes over “Soundtrack voor de zomer van 2011

  1. bonustrack toegevoegd: Kraak & Smaak is ook lekker zomermuziek (release van album Electric Hustle vandaag).

  2. Met dit weer is Bob Marley eigenlijk altijd de koning van mijn cdspeler in de auto. Mijn soundtrack voor de summer zal verder vnl. uit jazz, latin en aanverwante stijlen bestaan.

  3. Eerlijk gezegd is mijn muzieksmaak niet zo seizoensafhankelijk. Ik draai net zo goed Mogwai als Marley en The National als The Neville Brothers.
    Ik denk dat ik me de volgende week helemaal ga wentelen in Smog en Pavement, die ik via Marktplaats op de kop tikte. Vooral de eerste is heerlijk depri!

    • Als lekker niets aan de hand inderdaad!
      Bij de eerste 5 seconden dacht ik nog: hé, dat zou zo bij een filmscene van Tarantino passen, maar toen de zangeres zich liet horen, was die magie direct weg. Hier heb ik heel weinig mee. Geef me dan maar Abba!

  4. Abba?!? Is de hitte je naar het hoofd gestegen? Moet ik me zorgen gaan maken?
    K & S doet me een beetje denken aan Caro Emerald, maar dat zal jij dan ook wel niets vinden?

    • Ja, Abba! Perfecte popliedjes (vindt bijvoorbeeld ook iemand als Eric de Jong alias Spinvis; ik bevind me met deze mening dus in goed gezelschap 😉 )

      Caro Emerald; ik prijs de dag dat haar stembanden het begaven… (oeps, dat is wel heel hard en dat nog wel op Stille Zaterdag, daags na de dag der verzoening; die laatste woorden neem ik dus weer terug)

  5. Four Tet, Caribou, Beach House, Daedelus, Fanfarlo, het laatste album van Sigur Rós. Allemaal wel zomerachtig. Maar voor de rest gewoon waar ik net zin in heb.

  6. voor elk wat wils, hè…
    (alleen geen Beach Boys dan, die op zich wel prima op een zomersoundtrack zouden passen).

    en Kees, bevalt de rest een beetje (ik neem aan dat je inmiddels al een keer naar mijn soundtrack geluisterd hebt)?

    • Ja Peter, prima soundtrack, met als uitschieters voor mij: Iron & Wine, The Vaccines, Elbow en Fleet Foxes. De enige dip kreeg ik bij dat electro-partje van nr. 9 en 10.

  7. ja, dat is ook het minst sterke stukje in de tracklist. wat dan weer ruimschoots goedgemaakt wordt door wat daarna komt, nietwaar?

    • Zekers!
      Ik luister trouwens nu Devotcka’s 100 lovers; daar staan toch ook een paar hele zonnige nummers op (qua melodie dan).

Reacties zijn gesloten.