zoetgevooisde mannenstemmen

Het heeft een wat `fout’ imago, maar mannen die met zoetgevooisde stem wat voor zich uit murmelen op kalm voortkabbelende muziek zijn van tijd tot tijd gewoon heerlijk!
Voor wie het ook lekker vind om af en toe lekker weg te zwijmelen, kan zijn lol op met de volgende releases (de laatste is nog niet beschikbaar, maar wordt binnenkort verwacht):



9 gedachtes over “zoetgevooisde mannenstemmen

  1. Stuk voor stuk mooie stemmen, Peter!
    De enige die ik ken is William Fitzsimmons. Hij voldoet ook het beste aan jouw omschrijving van zoetgevooisd en murmelend. Die andere twee stemmen zijn toch wat meer uitgesproken.
    Fitzsiimmons vind ik qua stem erg op een ingetogen Sufjan Stevens lijken. En die is me ook zeer lief!

  2. Mij spreekt William Fitzsimmons ook erg aan. Hij heeft volgens mij sterke en intense teksten. Toch heb ik nog geen platen van hem, ik vind het qua muziek iets teveel voortkabbelen. Alhoewel de laatste plaat wel een goede kans maakt. Vaker luisteren…

  3. over zoetgevooisde mannenstemmen gesproken, vergeet de nachtegaal onder de fluisteraars ‘hoor-mij-eens-mooi-zingen’, Iron & Wine niet 🙂

    • Die Fitzsimmons hoorde ik ooit live in De Melkweg. Naast zijn prachtige liedjes en zijn lange baard en muts op (binnen!) herinner ik me ook zijn amusante verhaaltjes tussen de liedjes door. William was voorheen psycholoog, maar leek wel cabaretier… Het stond ook in mooi contrast met zijn aardedonkere songs. Zijn beste album vind ik trouwens The Sparrow and the Crow, een echte (oeps) echtscheidingsplaat.

      Sam Beam heeft zeker een zoetgevooisde stem (+ baard 😉 ), maar wel het meest op zijn vroegere albums. Nu zingt hij zelfs soms luid – voor zijn doen.

      Ik zag Peter dat je pas Sun Kil Moon luisterde. Mark Kozelek mag in het kader van de zoetgevooisde stemmen natuurlijk ook niet ontbreken. Wat een prachtstem heeft die man!
      En laten we John Grant (van het vroegere The Czars en nu solo) niet vergeten!

  4. Zeker! Maar we neigen intussen wat meer naar hoog. De tenor als mannenstem zullen we maar zeggen. Nog even en we zijn bij Anthony….

Reacties zijn gesloten.