De zwarte lijst 2011

Jawel, hij is begonnen! Vannacht is de aftrap gegeven. Een veel leukere lijst dan die Radio2 top2000, wat mij betreft. Zie hier de lijst. En luisteren kan hier.

13 gedachtes over “De zwarte lijst 2011

  1. mooie lijst. jammer dat MJ’s Billie Jean zo laag is geeindigd, dat is toch mijn favo dansnummer alltime. maar ja, de grote soulhelden gaan hem natuurlijk toch voor…

  2. Nou ja, soulhelden… Adele op nr 7. Vind ik enigszins misplaatst. Wel een mooie top 10 verder!

  3. Adele misplaatst? Zeker! Maar wat dacht je van die overschatte trompetist Colin Benders, cq Kyteman???!!!

    http://www.fileunder.nl/archives/2011/03/colin_benders_eric_vloeimans_kytecrash.php

    Doe me dan toch maar James Last en zijn orkest 😉
    Stevie Wonder staat te laag en the King of Pop ook, laat staan Prince! En waar is de hiphop? Of telt die soms niet mee als zwarte muziek??? Kortom: genoeg vragen en gefronste wenkbrauwen…
    Gisteravond trouwens wel een mooie uitzending op Ned. 3, waar ze de liedjes gelukkig langer lieten horen dan die verschrikkelijke minuut van DWDD.

  4. Idd weinig hiphop. Ik zag wel Guru voorbij komen. ‘Sorry’ van Kyteman vind ik wel erg mooi, maar ja hij hoort natuurlijk niet in de top 20. Stevie Wonder, Earth, Wind & Fire en Al Green niet in de top 10 is ook wel apart.
    Maar goed, ik ben aan het genieten!

  5. ’t Is trouwens voornamelijk soul en jazz wat ze draaien. Blues, blackgospel, hiphop, funk, reggae zijn ondervertegenwoordigd.

  6. en als Buena Vista Social Club ook al zwarte muziek is dan moet Che Guevera zeker in onze nationale canon worden opgenomen…

  7. Ho ho: Buena Vista Social Club is Afro-Cubaanse jazz en son. Past wel degelijk in deze lijst. Net als de blanke soulzanger Van Morisson trouwens. Je moet denken aan de muziek van North Sea Jazz; heel breed dus, maar met een sterke nadruk op soul en jazz.

Reacties zijn gesloten.