Mooie muziek, mooie beelden

Via een goed artikel op de blog van CV Koers kwam ik terecht bij een aantal interessante linkjes waarbij mij niet helemaal duidelijk is of het nu allemaal uit dezelfde bron komt. De moeite van het checken waard! Maar kijk eerst eens naar onderstaand clipje bij Radioheads Sail Me To The Moon.

http://www.youtube.com/user/industrialbirds

http://www.muziektelevisie.nl/filmography.html

http://www.youtube.com/muziektelevisie

8 gedachtes over “Mooie muziek, mooie beelden

  1. Sorry jongens, maar hier heb ik dus heel weinig mee: jongens en meisjes die prachtige liedjes voorzien van hun video-spielerei of video 8 mm gefröbel. Dit kan voor mij nooit een echte videoclip vervangen, omdat daarin meestal een echte professionele regisseur (hopelijk) het liedje een filmisch extra kan geven.
    Enne die beelden bij Radiohead doet me denken aan die talloze powerpointpresentaties die ik van menig enthousiasteling (‘mooi!’, ‘schitterend’, ‘subliem’) krijg doorgestuurd, terwijl zij het ook weer van een ander hadden, die… enz. Het lijken wel digitale kettingbrieven: doodvermoeiend. Oké, de muziek daarbij ontstijgt meestal James Last niet. Dat is het enige pré van Radioheads liedje.

      • Zeker. Leuk die sneeuwwandeling met het gezin, maar dat voegt echt niets toe aan dit mooie kleine liedje. Daar maak ik dan liever mijn eigen beelden bij (in mijn hoofd).

      • Ieder zijn smaak natuurlijk. Ik ben het alleen niet zo eens met je onderscheid tussen dit soort filmpjes en ‘echte clips’. Er zijn genoeg willekeurige gebruikers op YouTube die een liedje een filmisch extra kunnen geven naar mijn mening.

  2. Precies! De kwaliteit van dit ‘filmpje’ is wel wat hoger dan het gemiddelde youtube-diaserie-clipje dacht ik toch!

    • Hooguit in de zin dat de beelden fotografisch gezien mooier/artier zijn. Maar dan nog vind ik het eigenlijk best saai. Inderdaad, ieder z’n smaak.
      Enne… ook niet elke videoclip is per definitie geslaagd.

  3. Hoi, ik zag deze post voorbijkomen bij de youtube statistieken. Bedankt voor de woorden. Alle filmpjes komen inderdaad uit dezelfde bron, hoewel de slideshows al heel wat jaren teruggaan. Ik ben wel benieuwd naar dat CV koers artikel, de link doet het namelijk niet meer. In welk verband werden die linkjes gegeven?
    Vriendelijke groet,

Reacties zijn gesloten.