Mousique in 2011 – waar zie je naar uit?

We zitten in het begin van de eerste week van 2011, het jaar is nog maagdelijk.

Wat zijn de verwachtingen voor 2011? Wat zijn de nieuwe platen waar je benieuwd naar bent, wat de nieuwe bandjes die hun debuutplaat gaan uitbrengen, wat het concert dat je eindelijk gaat meemaken? 

Deel je verwachtingen en misschien zullen wij ze recenseren…

11 gedachtes over “Mousique in 2011 – waar zie je naar uit?

  1. Laat ik zelf de aftrap nemen. Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe plaat van mumford & sons. Live heb ik al drie nieuwe nummers gehoord, twee in dezelfde lijn en één keihard. Maar het smaakte allemaal naar meer. Ik ben erg benieuwd.

    Verder heb ik het idee dat ik veel nieuwe bandjes ga ontdekken. 2010 was toch een jaar met veel al bekende bandjes, ik verwacht voor 2011 weer nieuwe namen te ontdekken.

    Op een mooi 2011!

  2. Zoals reeds bij de vorige post aangegeven: ik kijk uit naar nieuwe werk van Damien Rice, The Decemberists, Iron & Wine, Bright Eyes, Sigur Ros, Elbow en U2. Ook Coldplay komt met een nieuw album, maar sinds X&Y ben ik niet meer zo gecharmeert van ze, het is me allemaal wat te gladjes. Maar wie weet, het kan altijd verrassend zijn…

  3. Ten eerste, bedankt Daniel om virtueel aan te mogen schuiven. Leuke tips en veel herkenning in jullie kijk op platen. Vooral de teleurstelling rondom de laatste Band of Horses kan ik delen.

    terzake

    Ik verwacht veel van de nieuwe Loney, Dear. Ik heb z’n eerste vijf albums en draai ze nog steeds allemaal. Een van mijn grootste actuele muziekhelden.

    • ja, hij is echt een held, he? Ik heb ook al zijn platen. Ik draai het met vlagen, maar ben dan altijd wel erg onder de indruk.

  4. Leuke topic 😉

    Zoals al gezegd zie ik uit naar de nieuwe Iron & Wine, het debuut(full)album van James Blake en nieuwe schijfjes van The Cold War Kids, Mogwai, Devotchka, REM, The Mountain Goats, Fleet Foxes en Low.
    Naar Elbow ben ik ook benieuwd, hoewel het niet zal meevallen om hun laatste meesterwerkje te overtreffen. Ik vond die solocd van Jonsi te huppelend, dus ik hoop dat Sigur Ros een stuk zwaarder en trager mag worden. En Radiohead? Ach, Ok Computer zal toch niet overtroffen worden en Coldplay en U2 hebben hun piek ook beiden ver achter zich liggen. Maar je weet het niet…
    Minco Eggersman schijnt ook weer met solowerk bezig te zijn. Productief baasje als hij is, zal dat dit jaar wel verschijnen. Ik zie er naar uit. Dat geldt ook voor een nieuw album van The Spirit That Guides Us. De paar nieuwe nummers die ik live hoorde, waren lekker bruut. En ik laat me sowieso verrassen door alles uit de Sally Forth en Volkorenstal.
    Ook Panda Bear (lid van Animal Collective) moet nu toch wel eens klaar zijn met zijn nieuwe soloalbum. Voorganger Person Pitch was schitterend, dus ik ben benieuwd.
    En zou er misschien toch nog iets uit de American Recordings Sessies van Johnny Cash tevoorschijn komen? Je kunt me daar altijd wakker voor maken.

  5. gisteravond was the making of ‘darkness on the edge of town’ op Canvas. Mooi.
    Wat een goede plaat is dat toch…

Reacties zijn gesloten.