De plaat van het jaar 2010

Eind november waren wij er al vroeg bij met de jaarlijstjes. Leuk en bemoedigend dat er zoveel reacties kwamen. Omdat het jaar nu echt bijna voorbij is verwacht ik weinig of geen nieuwe lijstjes meer en wordt het tijd om de balans op te maken. Met al jullie reacties ben ik aan het rekenen gegaan en heb zodoende een gezamenlijk top 10 kunnen destilleren. De nummer 1 wint met afstand de titel `plaat van het jaar’: High Violet van The National.

1 The National – high violet
2 Sufjan Stevens – the age of adz / all delighted people
3 Midlake – the courage of others
4 Micah P Hinson – … & the pioneer saboteurs
5 Arcade Fire – the suburbs
6 The Innocence Mission – my room in the trees
7 Damien Jurado – saint bartlett
8 John Grant – queen of denmark
9 Ray Lamontagne & The Pariah Dogs – god willin’ and the creek don’t rise
10 The Lonesome Southern Comfort Company – charles the bold

3 gedachtes over “De plaat van het jaar 2010

  1. even een valse start (het is hier Idols niet…), maar ik heb de opmerkingen ter harte genomen. jammer dat met de kritiek ook de loftuitingen verloren zijn gegaan, voor wie ons nog een keer een veer in de reet wil steken, ga gerust uw gang 😉

    peTer

    • Ik was het wel met de kritiek eens. Goed dat je zo snel gerekend hebt!
      Ik zou nu trouwens al weer anders stemmen. Ik kreeg na mijn lijstje All delighted People van Sufjan Stevens binnen als ook Queen of Denmark van John Grant. Op dit moment geniet ik erg van deze albums en had ze een nog wel wat hogere plaats gegund. Met name het album van John Grant is prachtig, hartverscheurend en ontroerend. En begeleid door de jongens van Midlake!

      Loftuitingen? Ik vind dit een goede site, die me op nieuwe muziek brengt en waar ook leuke items bedacht worden.
      Nogmaals – al eerder gezegd – ik mis wel de echt harde muziek en de electronica, maar goed: daarvoor vis ik wel bij andere sites en blogs.

      Op naar een mooi mousiquaal 2011!

  2. terechte nummer 1, kan ik prima mee leven, draai de plaat nog steeds erg veel en dat zegt wat, alhoewel het jammer is dat Get Well Soon in dit lijstje ontbreekt, die plaat is zeer de moeite waard 😉

    tip: 9 april staat Johh Grant in Paradiso, ik zal er dan zeker zijn.

    Ga zo door met de site, op naar een mooi 2011!

    Bart

Reacties zijn gesloten.