concert tips

Een aantal concert-tips voor de komende tijd:

17-08 Villagers in Rotown, Rotterdam
De Ierse Conor O’Brian is nog een broekie, maar is een oude ziel in een jong lichaam. Villagers is prachtig singer-songwritermateriaal in de traditie van Eliott Smith en Bright Eyes. Villagers staat ook op Lowlands, maar deze avond eerst klein en intiem bij Rotown.

30 + 31-08 Eels in Paradiso, Amsterdam

Over de Amerikaanse zanger Marc Everett (aka Eels) schreef ik eerder een recensie. Het laatste album van de man is een melancholisch dieptepunt en dat beloofd een zwaarmoedige maar onvergetelijk concert te worden, en dat in de poptempel die `Paradiso’ heet. Gevaarlijk noem ik dat.

14-09 Damien Jurado in Ekko, Utrecht
Ook Jurado is ons geen onbekende; zijn laatste album is een zeldzaam juweeltje. Een jaar geleden was hij ook in Nederland en aan die concerten hebben velen een goede herinnering overgehouden. Dit concert wil ik in elk geval niet missen!

26-09 Mumford & Sons in HMH, Amsterdam
Wat moeten we over Mumford & Sons nog zeggen? Het is dat ik niet van grote zalen hou en de HMH al helemaal niet (de naam alleen al), anders zou ik deze avond zeker in Amsterdam te vinden zijn geweest. Misschien wordt M&S voor mij iets te bekend, maar ach, ze verdienen het wel.

11-10 Tom McRae in Ancienne Belgique, Brussel

Tom McRae behoort tot een klein groepje singer-songwriters die ik volg bij alles wat ze doen. Al sinds zijn eerste cd ben ik groot fan en een paar jaar geleden heb ik de man nog live gezien in Rotterdam. Ik ga er niet voor naar België, want hij zal vast de Maasstad nog wel een keer aandoen, maar voor wie dat er wel voor over heeft zal zeker niet bedrogen uitkomen.

Voor meer concert-tips zie onze muziekagenda

Een gedachte over “concert tips

  1. Ik was erbij toen Villagers speelden in Rotown. Wat een fantastisch optreden was dat!
    Ben benieuwd hoe het op Lowlands was. IK ga die band volgen!

Reacties zijn gesloten.